A Rádió 1 reklámidejét is értékesítő MediaTime által közzétett számok a reggeli és az esti műsorsávra vonatkoznak.
Újabb célcsoportokra és időszakaszokra szűkített rádiós hallgatottsági adatok láttak napvilágot a Rádió 1 és a Retro Rádió reklámidejét értékesítő MediaTime-nak köszönhetően. A sales house közleményében azt írja, hogy az új, egységes hallgatottságmérés adatai szerint a reggeli és esti műsorsávokban is a Rádió 1 műsorai vezetnek.
Az M-Meter Kutató és Elemző Kft. és a Kantar Hoffmann Kft. konzorcium által magas elemszámon elvégzett kutatás lehetőséget biztosít a napi hallgatottsági adatok elemzésére, így például a reggeli rádiózási szokások értékelésére is.
A konzorcium első, 2018. első negyedéves kutatási adataiból kiderül, hogy a 15 év felettiek 77 százaléka naponta hallgat rádiót, közülük a legtöbben, a hallgatók 56,6 százaléka reggel 6.00-10.00. között csatlakozik be valamely adó reggeli műsorába.
A MediaTime Kft. hétköznapokra bontva elkészítette a rádióhallgatók megoszlását a 15-59-es korosztályra vonatkozóan. A felmérés adatainak elemzéséből kiderült, hogy ebben a korosztályban a hallgatók 54,8 százaléka kapcsol valamelyik rádióra a reggeli időszakban, Budapesten ez az arány 53 százalék.
A 15 perces átlag hallgatottsági adatokból az látszik, hogy országosan és Budapesten, minden hétköznap a Rádió 1 Balázsék című műsora áll az első helyen. Őket követi országosan a Petőfi és a Kossuth Rádió reggeli műsora, Budapesten pedig a Music FM és a Sláger FM.
A MediaTime az esti, 20 és 24 óra közötti időszak országos adatait is publikálta a 15 év felettiekre vonatkozóan. Ez alapján esténként a Rádió 1 Disco’s Hit és DJ Factory műsorai állnak a hallgatottsági listák élén.
RADIOSITE