Ausztria
Megújult a Kronehit vizuális arculata
Friss off-air arculattal köszöntötte az új évet a Magyarországon is széles körben ismert osztrák rádió, a Kronehit. Az új megjelenésben a korábbi arany-fekete színvilághoz képest a világosabb színek vannak előtérben, és nagyobb szerepet kapott a stilizált korona szimbólum, ami ezúttal az események középpontjába került. A Wien Nord kreatív ügynökség által megalkotott arculattal az élethez való pozitív hozzáállásra, és az élet sokszínűségére szeretnék felhívni a figyelmet.
„A Kronehit megtestesíti az élet sokszínűségét: jó hangulat, jó zenék, szórakozás.” – mondta Ernst Swoboda, a Kronehit ügyvezető-igazgatója a medianet.at-nek. Swoboda hozzátette: az előző, inkább a brandre fókuszáló arculattal szemben most egy olyan vizuális világra volt szükségük, ami kifejezi a rádió „lelkitárs” jellegét, és azt, hogy a Kronehit mindig ott van a hallgatókkal, amikor szükségük van rá.
Egyesült Királyság
Konkurenciát kap a Classic FM – jön a Scala Radio
Országos komolyzenei állomást indít az Egyesült Királyság rádiós piacának második legnagyobb szereplője, a Bauer Media – írja a RadioToday. A Scala Radio-ként elkeresztelt adó március 4-én rajtol, és csak DAB-on lesz elérhető. Az új rádióban tér vissza Simon Mayo, aki tavaly év végéig a BBC Radio 2 hétköznapi drivetime programjának volt a házigazdája. A Scala Radio jelentős szerepet szán majd a műsorvezetőknek, és „personality-led” adóként a bemondók személyiségét szeretnék előtérbe helyezni.
A Bauer Media közlése szerint az új rádió „ismerős remekműveket és izgalmas, új klasszikus zenei darabokat” játszik majd, mindezt laza, emberközeli köntösben, a zenei felfedezést segítve, érdekes beszélgetésekkel fűszerezve. A Scala repertoárja meglehetősen széles lesz, ugyanúgy megtalálhatóak lesznek benne Mozart dalai, mint a mai kortárs alkotások.
Ugyancsak a Bauer Mediával kapcsolatos hír, hogy a közelmúltban több tucatnyi helyi rádiót vásároltak fel Egyesült Királyság-szerte. A Celador és a Lincs FM csoport akvizíciója után múlthéten a Wireless Group rádiói is a Bauerhez kerültek, így összesen 45 FM frekvenciával gyarapodott a portfóliójuk. Elemzők szerint valószínű, hogy az újonnan vásárolt adók egy részén visszaszorulnak majd a helyi tartalmak, és csatlakoztatják őket a nemrégiben indult Hits Radio valamint Greatest Hits Radio hálózatokba.
Lengyelország
Az utolsó fázisba ért a Radio Zet eladása, ráadásul a lengyel sajtó szerint egy magyar származású illető is feltűnt a vevőjelöltek között
Ahogy arról már korábban beszámoltunk, eladósorba került Lengyelország második legnagyobb kereskedelmi rádiója, illetve az azt tulajdonló médiacsoport, az Eurozet. A wirtualnemedia.pl információi szerint az eladásról szóló tárgyalások az utolsó szakaszhoz érkeztek, de még így is négy társaság van versenyben a rádiókért: az Agora SA, a Fratria, a PMPG Polskie Media SA és Zbigniew Jakubas.
Az Agora és a Fratria megjelenése a tárgyalóasztalnál komoly turbulenciát okozott a közép-európai országban, főleg politikai téren. A lengyel kormány nemtetszését fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy az Agora a cseh SFS Ventures-zel összeállva szeretné megvenni a Radio Zet-et, mivel a Fratria tulajdonában lévő, kormánypárti wPolityce.pl szerint az SFS Ventures kisebbségi tulajdonosán, a Media Development Investment Fundon keresztül Soros György, a hazai sajtóban is gyakran emlegetett magyar származású amerikai üzletember szeretné rátenni a kezét a második leghallgatottabb lengyel rádióra. Ezzel szemben az ellenzéki hangvitelű, az Agora birtokában lévő Gazeta Wyborcza arról írt korábban, hogy a Fratria segítségével a lengyel kormánypárt, a PiS szeretne befolyást szerezni az adóban.
Az eladás körüli tárgyalásokról kiszivárgott hírek szerint azonban elképzelhető, hogy nem a fentebb említett két csoport közül kerül majd ki a végső győztes. A wirtualnemedia.pl értesülései alapján Zbigniew Jakubasnak, Lengyelország egyik leggazdagabb emberének van a legnagyobb esélye olyan ajánlatot tenni, amire végül rábólint az Eurozet jelenlegi tulajdonosa, a prágai székhelyű Czech Media Invest.
RADIOSITE