Az Artisjus és a ProArt zeneipari jelentése szerint a rádió már csak a második opció, ha a magyarok zenét hallgatnak.

Idén is elkészítette zeneipari jelentését az Artisjus és a ProArt. Az iparág állapotát és tendenciáit feldolgozó kutatás csak később jelenik meg teljes terjedelmében, de már most közöltek belőle előzetes adatokat, amikből a Kreatív szemlézett.

A beszámoló szerint 2018-ban már nem a rádió, hanem a YouTube volt a magyarok leggyakrabban használt zenehallgatási csatornája. A különbség egyelőre nem nagy, a felmérésben résztvevő válaszadók egyaránt 28-28 százaléka jelölte meg a rádiót és a YouTube-ot, azonban másodlagos forrásként már egyértelműen a videómegosztó mellett döntöttek többen. Ez jelentős változás a 2016-os számokhoz képest, amikor a rádiót még 34 százaléknyian válaszolták a „Milyen csatornán hallgat zenét?” kérdésre, szemben a YouTube 21 százalékával.

(forrás: Kreatív / Aristjus, ProArt)

 
A felmérésből az is kiderül, hogy a streaming szolgáltatásoknak egyelőre nem sikerült teret nyerniük, sőt, valamelyest csökkent is az arányuk. A megkérdezett magyarok mindössze 6 százalékának számít elsődleges zenehallgatási forrásnak az Apple Music, a Deezer vagy a Spotify, ez 3 százalékos esés a 2016-os 9 százalékhoz képest. Érdekes adat továbbá, hogy az on-demand zenehallgatást még az online rádiók is megelőzik.

Borítókép forrása: Pixabay

RADIOSITE