A rádiós reklámköltések megközelítőleg 11 milliárd forintra rúgtak 2018-ban.

7,77 százalékkal, 259,69 milliárd forintra nőtt a hazai reklámtorta tavaly – jelentette be a Magyar Reklámszövetség. A növekedés kisebb mértékű az előző években tapasztaltakhoz képest, amit a reklámszövetség elnöke a csökkenő állami szerepvállalással magyarázott.

Gulyás Balázs elmondta: „A reklámköltések tavalyi növekedésének dinamikája lassult, így egyértelműen látható, hogy a növekedés nagyobb arányát a piaci szegmens reklámbevételei adták, hiszen a korábbi évek masszív és erős állami invesztíciójának üteme stagnált 2018-ban.”

A rádiós reklámköltések kiemelkedő ütemben, csaknem 10 százalékkal bővültek a 2017-es adatokhoz képest, ami megközelítőleg 11 milliárd forintos gyarapodást jelent.

Turi Árpád, a RAME elnöke köszönetet mondott az átlagban napi 4 órát rádiózó több, mint 6 millió hallgatónak és azoknak az ügyfeleknek, akik a hatékony kommunikációjuk érdekében egyre többször fordulnak a sokszínű rádiós piac szolgáltatásaihoz. „A meglévő szereplők jó teljesítménye mellett 2018-ban országos kereskedelmi rádióval bővült a rádiós iparág, ez is hozzájárult a növekedéshez.” – tette hozzá.

A különböző médiatípusok reklámtortán belüli pozíciójában nem volt változás 2018-ban, de ennek ellenére minden terület bővülést könyvelhetett el.

Kiemelt kép: Pixabay

RADIOSITE