A mérés szerint több városban csökkent a Rádió 1 hallgatottsága a reggeli műsorsávban is, miközben tovább erősödtek a helyi rádiók.

Negyedórás bontású hallgatottsági adatokat tett közzé az MTVA rádiók és a helyi adók többségének reklámidejét értékesítő Radio Sales House az Inspira Media Research-csel közösen.

(forrás: Radio Sales House / Inspira Media Research)

A 2018. januári kutatás szerint a hódmezővásárhelyi Rádió 7 rekordot döntött, mivel az ott élők 59,7 százaléka hallgatta a 18-59-es korcsoportban. A megyei jogú városban egyetlen másik adó sem érte el a Rádió 7 napi hallgatottságának a felét, azt csupán a Petőfi Rádió közelítette meg.

(forrás: Radio Sales House / Inspira Media Research)

A közlemény szerint az Inspira Media Research 2018. januári naplós rádióhallgatottsági kutatása a műsorok eredményességét is bemutatja, ami szerint több városban csökkent a hálózatos Rádió 1 hallgatottsága a reggeli műsorsávban is, miközben tovább erősödtek a helyi adók.

Békéscsabán, ahol erős a rádiók közötti verseny, valamint egy névhasználati vita miatt zavar keletkezett a piacon, a helyi Rádió 1 Békéscsaba tovább növelte előnyét (43,8% napi elérés, 18-59 korcsoport) a hálózatos Rádió 1-el szemben (31,9 %). A kora reggeli műsorsáv – fej-fej melletti eredménye – után a Rádió 1 Békéscsaba egész napra átveszi a vezetést és a délutáni műsoridőben sem tudja a hálózatos adó befogni.

(forrás: Radio Sales House / Inspira Media Research)

Egerben 2018-ban a helyi adó, az FM 7 átvette a vezetést a hálózatos Rádió 1-től, miközben a hálózatos adó hallgatottsága csökkent. Az FM 7 a mérés szerint gyakorlatilag egész nap uralja a piacot.

(forrás: Radio Sales House / Inspira Media Research)

Kecskeméten a Gong Rádió már hosszú ideje toronymagasan vezeti a rádiós piacot. A negyedórás bontású adatokból az is látható, hogy a Gong Rádió az egyetlen helyi adó, amelynek kora este is erős a hallgatottsága, és ebben jelentősen eltér a többi adótól.

(forrás: Radio Sales House / Inspira Media Research)

Miskolcon elvitathatatlan a helyi adó, a Rádió M elsősége, amit sem a reggeli, sem a délutáni idősávban nem tudta megverni a Rádió 1. A kutatás szerint a Rádió M napi elérésének (47,5%) a felét sem éri el a hálózatos adó (22,2%).

(forrás: Radio Sales House / Inspira Media Research)

Nyíregyházán két helyi adó versenye határozza meg a piacot. Év elején egyértelműen piacvezetővé vált a Sunshine FM (35,3%) és a második helyre szorult a Retro Rádió (31,1%). A Sunshine szinte egész nap verhetetlen, és a két helyi adótól messze lemaradt a hálózatos Rádió 1, amelynek a napi elérése délelőtt 10 órakor fele a Sunshine FM elérésének.

(forrás: Radio Sales House / Inspira Media Research)

Pécsett sajátos piaci szituáció alakult ki, a helyi hálózatos Rádió 1 az országos Petőfi Rádióval versenyez. A januári mérés ismét megerősítette azt a tavalyi tendenciát, hogy folyamatosan csökken a hálózatos Rádió 1 hallgatottsága, miközben a Petőfi Rádióé emelkedik.

Szegeden egyetlen rádió sem képes megszorítani a Rádió 88-at (55,4%,18-59 korcsoport). A városban a második leghallgatottabb adó az országos Petőfi Rádió, amelynek hallgatottsága kétszer nagyobb a hálózatos Rádió 1-nél.

(forrás: Radio Sales House / Inspira Media Research)

Székesfehérváron nagy fölénnyel rendelkezik a Fehérvár Rádió (36,4%), kétszer annyian választják műsorait, mint a hálózatos Rádió 1-ét. Szekszárdon a helyi adó, a Rádió Antritt (49,9%) a leghallgatottabb, elérése reggel 7 órától délután 16 óráig magasabb, mint a hálózatos Rádió 1-é (37,1%).

(forrás: Radio Sales House / Inspira Media Research)

Veszprémben a helyi adó, a Méz Rádió év elején tovább növelte napi hallgatottságát (32,8%). Balassagyarmaton erős a rádióspiaci verseny. Nógrád megyére jellemző, hogy az emberek több adót is hallgatnak naponta. Így, a helyi rádió a közszolgálati adókkal versenyez, de év elején tovább erősödött a helyi híreket sugárzó Megafon Rádió hallgatottsága (27,2%).

(forrás: Radio Sales House / Inspira Media Research)

 

RADIOSITE