A Cross Media Consulting média-tanácsadással foglalkozó ügynökség november 23-án szombaton Óbecsén a Largos étteremben megszervezte a Vajdaságban magyar nyelvű műsort sugárzó helyi rádiósok első találkozóját – írja a Vajma.info
Börcsök Mónika a találkozó megálmodója és szervezője megnyitóbeszédében elmondta: „Vajdaságban tíz kereskedelmi rádióban működik magyar nyelvű szerkesztőség, ami példaértékű, mert ez bizonyítja azt, hogy a szóbeszéddel ellentétben, Vajdaságban nem szűnt meg a magyar rádiózás. Nehéz körülmények között dolgozunk, de az új tulajdonosok adtak lehetőséget, hogy folytassuk a munkát és ezt ki kell használni, élni kell ezzel a lehetőséggel. Nagyon fontosnak tartom ezt az összejövetelt, mert az utolsó tíz évben nagyon sokat változott a rádiózás. Megjelentek a korszerű adásvezérlő programok, a korszerű adástechnika és változott a hallgatók igénye is. Össze kell tartani, együtt kell működni, képzésekre járni, lépést kell tartani az idővel.”
A Cross Media, mint a találkozó szervezője egyebek mellett média-tanácsadással is foglalkozik, ezáltal szakmai körökben széles körű ismeretségre tett szert és jó kapcsolatokat ápol nemcsak szerbiai, hanem a környező országok, így a magyarországi rádiós piac szakembereivel is. Élve ezzel a helyzettel, a rendezvényen két szakmai előadás is elhangzott. Mikus Tamara a Sláger FM programigazgatója bemutatta a modern rádiózás alapköveit, Tarr-Pintér Dániel Róbert a 42NET Marvin Cloud és a 42NETMEDIA ltd. ügyvezető igazgatója pedig ismertette a 42NET Marvin korszerű adásvezérlő programot és a cég szolgáltatásait.
„Ma már alapvetésnek gondoljuk, hogy semmiért nem jön sárga csekk, semmiért nem kell többet fizetni, mint amennyit használjuk! A korlátlanság ma mar nem az adatok végtelen elérését jelenti, hanem az „azt kapom a pénzemért, amire szükségem van” elvet. Szerbiában megvan az akarat, megvannak a körülmények, de körülbelül ott tart a piac, ahol mi tartottunk 2008-ban! Ismert problémák, unalomig rágott helyzetek, ott teljesen újak! Élet-halált jelentő vagy annak látszó és megoldhatatlan problémák sokasága… gondolják azok, akik benne vannak. Mi, akik ezeken átsétáltunk, megéltük, tanultunk Amerikától, Németországtól és Ausztriától, talán még többet a saját hibánkból, ma megnyugtató szavakkal, kész megoldásokkal, azonnal hadra fogható applikációkkal adunk válaszokat, így megnyugáast a piaci igényekre!” – mondta Tarr-Pintér Dániel Róbert.
Az ismert rádiós szakember és cégvezető hozzátette: a 42NET csak az utóbbi fél évben 100 ezer amerikai dollárnak megfelelő hardvert helyezett ki a magyar piacra szolgáltatás formájában, amelyért az ügyfeleknek sem előleget, sem kauciót nem kellett fizetniük.
„Ez utobbi szolgáltatás még merőben új, hiszen a bankok nem hiteleznek IT berendezéseket, annak gyors avulása, kockázatos befektetése miatt! Elsőként a hazai piacon, majd rögtön három országban jelentünk meg ezzel a szolgáltatásunkkal, amely egy éven belül egymillió amerikai dollár feletti kihelyezett hardverállományt jelent. Idehaza ez csak egy újabb szolgáltatás a playout, hosting, ip telefónia, rendszerintegráció, tervezés és kivitelezés mellett! Szerbiában azonban jelenleg ez a mindenre is megoldás tipikus esete! Még a legszerényebb észrevételek alapján is!”
Tarr-Pintér Dániel Róbert arról is beszélt, hogy a szerbiai rádiós piac két legerősebb hálózatos brandje, a Naxi Nacional és az AS FM már a 42NET családjához tartozik, ezzel együtt a szerb állami rádiók is érdeklődnek a 42NET alkalmazásai iránt. A cég piaci részesedése csaknem 24%-ra nőtt egy év alatt.
Börcsök Ferenc, a Szerbiai Rádiók Egyesületének (RAB) elnökhelyettese, a Naxi Nacional rádióhálózat igazgatója, az óbecsei Naxi Active Rádió és a FOX Rádió tulajdonosa valamint médiakonzultáns, Kovács Márta vajdasági rádiós marketing szakértő és Börcsök Mónika a Cross Media Consulting médiatanácsadással foglalkozó ügynökség vezetője és a FOX Rádió programigazgatója, az előadásokat követő szakmai tanácskozáson válaszoltak a felmerülő kérdésekre.
A találkozó végén a jelenlévők megköszönték a szervezőknek az indítványozást, sikeresnek, hasznosnak találták a rendezvényt és abban egyeztek meg, hogy hagyományosan, évente legalább egyszer szükség van ilyen társalgásra, szakmai tanácskozásra. A rendezvény a Szerbiai művelődési és tájékoztatási minisztérium támogatásával jött létre.
RADIOSITE