Nem volt könnyû év 2007 a rádiós piacon, amely a fõbb szereplõk véleménye szerint nemigen bõvült, sõt, akadt, aki ötszázalékos zsugorodásról beszélt.
Nem kizárt tehát, hogy folytatódott a trend: a rádiós reklámpiac 2006-ban az MRSZ becslése szerint körülbelül tíz- és tizenegymilliárd forint között mozgott, ez pedig 2005-höz képest körülbelül egymilliárd forintos visszaesést jelent. A reklámtorta rádiós szelete 5,7 százalékos volt (a globális reklámpiacon a rádiók részesedése jóval nagyobb, meghaladja a nyolc százalékot is).
A hallgatottsági adatok szerint 2007-ben a Sláger Rádió megtartotta, sõt meg is erõsítette vezetõ helyét. Az egyesült államokbeli Emmis Communications Inc. tulajdonában lévõ társaság a harmadik és a negyedik negyedévben is országos átlagban 30 százalék feletti reachet ért el; a fõvárosban ez a mutató az október–decemberi idõszakban 21,4 százalék volt, közel kétszerese a három legnagyobb rivális – a Danubius, a Juventus és a Rádió1 – hallgatottságának. Heal Edina vezérigazgató arról számolt be, hogy a társaságnak – a kiemelkedõen jó elsõ és negyedik negyedév ellenére – nem sikerült elérnie a növekedési terveket, bár feltehetõen így is a piaci átlag felett teljesített.
A Danubius pozíciója – a hallgatottsági adatok fényében – az év végére gyengült valamelyest; ez a fõvárosban szembetûnõ, ahol az átlag napi elérés (a 18–49 évesek körében) az év utolsó három hónapjában 10,9 százalékra csökkent. Soós S. Zoltán kereskedelmi vezérigazgató-helyettes szerint a társaság a 2006-os net/net bevételi szint elérésével a zsugorodó piacon növelni tudta részesedését. A szakember elmondta: az autós, a pénzügyi és a távközlési szektor reklámköltése visszaesett, ezt az FMCG és a gyógyszeripar erõsödõ jelenléte tudta ellensúlyozni. A rádiós összefogásban is vannak még lehetõségek: a Slágerrel közösen indított Egy hullámhosszon kampányhoz csatlakozó rádiók száma immár 12 – tájékoztatott Soós S. Zoltán.
A Magyar Rádió számára 2007 a változások éve volt. Galavics András kereskedelmi igazgató a Világgazdaságnak elmondta: az újrapozicionált adók a hirdetõi piacon is változásokat indítottak el; az MR2-Petõfi iránt az érdeklõdés megnõtt. A 2008-as évre a közrádió bizakodva tekint, az MR1-Kossuth az Olimpia rádiója lesz, az MR2-Petõfi pedig további lépéseket tesz a fiatalabb genráció megnyerésére. A megújult MR3-Bartók és az MR6 (Régió rádiók) további potenciált jelentenek a rádiós piacon – tette hozzá a kereskedelmi igazgató.
Márton Dávid, aki a napokban tért vissza a Rádió1 élére – Erdélyi Krisztiánnal közösen irányítja az immár nem a Lagardere csoport, hanem offshore befektetõk tulajdonában lévõ céget – szintén arról számolt be, hogy 2007 nehéz év volt a reklámpiacon. A Rádió1 azonban, hangsúlyozta az ügyvezetõ, kevéssé szenvedte meg a megszorításokat, és 2007-ben körülbelül 1,3 milliárd forintos, az egy évvel korábbit 15-20 százalékkal meghaladó árbevételt ért el. Ami 2008-at illeti, Márton Dávid úgy látja: amennyiben a makroadatok javulnak, úgy a reklámpiac egésze bõvülhet, a rádiós szelettel együtt, amelynek a többi szegmenshez viszonyított mérete ugyanakkor várhatóan nem fog növekedni. A Rádió1 azonban aktív lesz: a társaság, amely jelenleg Budapest mellett tíz vidéki városban üzemeltet helyi adókat, az idén további két-három helyi piac meghódítására készül.
Az ország egyetlen hírrádiója, az InfoRádió – mint arról Módos Márton fõszerkesztõ-ügyvezetõ igazgató a Világgazdaságot tájékoztatta – az elõzetes adatok szerint tavaly éves összevetésben több mint tíz százalékkal növelte hirdetési bevételeit, nagyjából kompenzálva ezzel az ekho kötelezõvé tétele miatt (is) megnövekedett költségeket. (Az internetes divízió ugyanakkor nyereséggel zárta az évet.) A fõszerkesztõ szerint 2008 a rádiós piacon sem a nagy nyereségek éve lesz; bár a népszavazási kampány miatt a politika újra megjelenik a hirdetõi oldalon.