Teljesen átalakul hétfőn a Petőfi Rádió.
Ahogy korábbi cikkünkben már jeleztük, teljesen átalakul hétfőn a Petőfi Rádió. Peller Mariann és Harsányi Levente ébreszt majd, de a többi sávba is új műsorvezetők érkeznek. Vadonatúj arculattal jelentkezik a csatorna, és 9 év után lecserélik a „nagyon zene” szlogent is.
Pető Zoltán, a rádió főszerkesztője az ORIGO-nak adott interjújában kifejtette: „hónapokkal ezelőtt elkezdtük a munkát, februárban rengeteg kutatási anyagot áttekintve lefektettük az alapszabályokat, és ekkor gondoltuk újra a zenei adatbázisunkat is, hangsúlyosan őrizve a magyar zene nagy arányát”.
Hozzátette, az első visszajelzések pozitívak – még a Billboard is írt róluk -, és most jött el a pillanat az arculatfrissítésre és a műsorrend újragondolására.
Az új Petőfi Rádió, ahogy eddig, ezután is különös hangsúlyt fektet majd a magyar zenekarok és feltörekvő tehetségek felkarolására, mely nemcsak a rádióban lesz tapasztalható, hanem a Petőfi Live nevű online platformon is, ahol szintén hétfőn indul egy aloldal „Saját zenéd” címmel, ahova bárki feltöltheti a zenéjét, amit a stáb szakmai alapon értékel majd. Folytatják a Nagy-Szín-Pad produkciót is. Pető úgy fogalmaz: „a Petőfi marad a magyar zene nagyszínpada”.
Az új szlogen így szól majd: „életed ritmusa”
A főszerkesztő szerint ez mindent kifejez, mert az új Petőfi műsorait és az adásmenetet is az emberek bioritmusához illesztik.
Reggel Harsányi Levente és Peller Mariann jelentkezik a Talpra Magyar!-ral, napközben és délután a zene mellett beszélgetések és interaktív blokkok lesznek (az egyelőre titok, hogy kik vezetik – nem megerősített információink alapján Buda Marcival az interjúban írtak ellenére mégsem sikerült megegyezni -, de gyaníthatóan az egyik a kaposvári Rádió Mosttól a héten távozó Majoros Rita lesz), hiszen az átalakításnak Pető szerint az is célja, hogy jobban bevonják, „megmozgassák” a rádió hallgatóit.
Az interjúban a főszerkesztő kiemelte, hogy nem céljuk versenyezni a kereskedelmi rádiókkal és nem kapkodnak a hirdetőkért sem majd – igaz, aki hirdetni akar, az megteheti.
A rádió célcsoportja a 18-49-es korosztály, kiemelten a huszon- és harmincévesek. A formátum Adult CHR lehet, ami a CHR (Contemporary Hit Radio) egy nagyobb, nem kizárólag urbánus vételkörzetben használható, a „normál” CHR-hez hasonlóan fiatalos, de annál sokkal változatosabb, kevesebbet ismétlő variánsa – lényegében egy átmenet a CHR és a Hot AC formátumok között.
A nyárra a Strand Fesztivállal és a Petőfi Zenei Díjjal készül a csatorna – közölte a hírportál.
(RADIOSITE.HU)