ImagePakots Zsolt, a Class FM vezérigazgatója furcsának tartja a Neo FM legutóbbi közleményét, melyben a konkurens rádió azt kommunikálja, hogy "az elmúlt hónapok a két országos frekvencia fej-fej melletti küzdelmét hozták, egyik szereplõ sem tudott valóban piacvezetõ helyzetbe kerülni".

A vezérigazgató nyílt levelében megmosolyogtatónak tartja az ilyen és ehhez hasonló sajtóközleményeket, hiszen az Ipsos-GFK hivatalos hallgatottsági mérései alapján a Neo FM állítása nem fedi a valóságot. A rádiók által elfogadott és hivatalosan használt 2010-es mérési adatok világosan megmutatják, hogy a Class FM a vezetõ országos kereskedelmi rádió, amely országosan, 2010. január-augusztus idõszak adatait tekintve a 15+ korcsoportban 12 százalékkal, a 15-49-es sávban 21 százalékkal magasabb hallgatottsági adatokat produkált, mint a Neo FM.

"A konkurencia állításával ellentétben a rádió egészére egyértelmûen elmondható: meghatározó, a kereskedelmi rádiók versenyében valóban vezetõ helyzetben van a Class FM" – olvasható a levélben.

Kitörne a Neo FM

A Neo FM legutóbbi közleménye – amelyre a Class FM most reagált – arról szól, hogy a nemrégiben elvégzett, éves alapkutatás eredményei alapján megkezdõdött a mûsorrend és a zenei kínálat finomhangolása az adónál. A közlemény szerint az alapkutatás számos kérdésre választ adott a rádiós piac állapota, a versenytárs rádiók képességei és a hallgatói szokások terén – így a Neo FM a továbbiakban még pontosabban szolgálhatja ki a hallgatói és hirdetõi igényeket. A bevezetett változtatások célja, hogy a Neo FM kitörjön a 2010-es évre eddig jellemzõ hallgatottsági helyzetbõl. "Az elmúlt hónapok a két országos frekvencia fej fej melletti küzdelmét hozták, egyik szereplõ sem tudott meghatározó, valóban piacvezetõ helyzetbe kerülni" – állította a legnagyobb országos lefedettséggel rendelkezõ kereskedelmi rádió.

A szóban forgó közleményt a Neo FM az Ezeröcsi c. mûsor megszüntetése után adta ki.

(forrás: Radiosite.hu, e-MaSa, MNO.hu)