Idén ismét bővülhet a rádiós reklámpiac és a rádióhallgatók száma.

Tavaly tovább gyarapodott a naponta rádiót hallgatók száma. A növekedés már 2014-től jellemző és 2018-ban is folytatódhat, ez kedvez a rádiós reklámpiacnak.  Eme tendencia is hozzájárulhatott ahhoz, hogy az előzetes adatok alapján a tervezettnek megfelelően 50 százalékkal nőtt az előző évhez képest a Radio Sales House Kft. 2017-es árbevétele, és elérte a 4,5 milliárd forintot.

(forrás: Radio Sales House / TNS-Hoffmann)

Az MTVA rádiók, a Sláger FM, és 53 regionális rádió reklámidejét értékesítő Radio Sales House közlése szerint a 2016-ban megszűnt országos rádió, a Class FM 2,5-3 milliárd forintra becsült kereskedelmi bevételének nagyobb része tavaly a piacon maradt, melyből az RSH portfóliója közel 2 milliárd forint bevételt realizált.

„Sikeresen zártuk az évet, hiszen árbevételünk emelkedésének jelentős része a kereskedelmi szektor aktivitásának köszönhető. A hirdetők számára cégünk portfóliója nyújtja a legnagyobb lefedettséget és egyedül kínálunk országos frekvenciákat. Cégünk piaci belépése kellett ahhoz, hogy a hirdetők számára a széttagolt rádiós piac tavaly is vonzó lehetőség legyen, és emiatt a 2016-os rádiós költések döntő része a rádióknál maradhatott. Becslésünk szerint tavaly a hirdetők az országos kampányok 60 százalékánál a mi portfóliónkat választották.” – nyilatkozta Hanák Tamás, a Radio Sales House Kft. ügyvezetője.

A rádiós reklámpiacon 2017-ben a gyógyszeripari és a gépjármű-kereskedelmi országos kampányok részaránya nőtt a leginkább. Az RSH-n keresztül értékesített országos reklámkampányok között pedig az előző évhez képest a gépjármű, a kereskedelem, a bank és biztosítás valamint a gyógyszeripar megjelenése erősödött.

Az RSH portfóliójába tartozó állomások közül több is jelentős növekedést ért el a tavalyi évben, ami hozzájárult ahhoz, hogy ma már a 15 év feletti lakosok több mint 70 százalékát az RSH által értékesített rádiókon keresztül érhetik el a hirdetők.

2016-hoz képest a Petőfi Rádió nyerte országosan a legtöbb rádióhallgatót.

(forrás: Radio Sales House / Kantar-Mediameter)

A Sláger FM pedig közel 50 százalékkal növelte tavaly a műsorait választó lakosok számát.

(forrás: Radio Sales House / Kantar-Mediameter)

RADIOSITE