Image2007. november 6-án médiatörténeti pillanatnak lehettek fültanúi Dél-Budapest, Érd és Százhalombatta lakói, ugyanis 18 óra 6 perckor elindult a Rádió 6 a 101.3 MHz-en.

A korábban Rádió Junior néven szereplõ állomás új tulajdonosa, a Százhalombattai Önkormányzat az új rádió elindulásával új nevet és új arculatot is választott.

A rádió alig egy év elteltével a térség piacvezetõjévé vált. A Gallup 2008 évvégi felmérése szerint bizonyos szegmensekben Érden és Százhalombattán a leghallgatottabb, egyéb szegmensekben pedig az (akkori) Sláger és Danubius valamint Juventus rádiók napi hallgatottságával vetekszik. A kisebb budapesti rádiókat pedig (Cafe, Roxy, Sztár FM) megelõzte.


Mûsor és zenei struktúrában a hallgatottsági mutatók alapjául szolgáló 18-49 is fontos tényezõ, de ezen belül a 25-49 a legfontosabb csoport, azok a 30-50 évesek, akik jelenleg Magyarországon a legaktívabb keresõknek, családfenntartóknak, vezetõknek, vállalkozóknak számítanak.

2009 decemberétõl újabb nagy esemény következett a rádió életében: a 91.1 MHz-es szentendrei frekvenciával körzeti rádióvá nõtte ki magát a médium, lefedve Budapest északi területeit és az északi agglomeráció településeit is. A volt Pilis Rádió frekvenciáján napi 20 órában a központi mûsor szól, napi 4 órában pedig helyi mûsor, különös hangsúlyt fektetve az északi térség híreire, eseményeire.


A Rádió 6 fiatal, lendületes szakemberekbõl álló csapata a nap 24 órájában, a hét 7 napján biztosítja a vételkörzetben élõk szórakoztatását és információs igényének professzionális szinten történõ kielégítését.

A hírek kora reggeltõl késõ estig hallhatóak óránként, a reggeli idõsávban félóránként. Naponta egyszer hírösszefoglaló is hallható a térség híreibõl az esti mûsorsávban, a 2 körzeti frekvenciára tekintettel eltérõ tartalommal. A hírösszefoglaló neve Objektív, melyre korábban a rádió több milliós támogatást is nyert pályázati úton az ORTT-tõl.

A rádió ügyvezetõ igazgatója L. Róbert Attila, aki korábban az elõd rádióállomás, a Junior programigazgatója is volt. Jelenlegi vezetõnek az önkormányzat képviselõ testülete kérte fel. A rádió szakmai vezetõje Klamancsek Krisztián, aki a 90-es években a Magyar Rádióban, a Danubius, Juventus Rádióban, késõbb kisebb budapesti rádiókban dolgozott, az elmúlt években pl annak a Rádió Extrémnek volt programigazgatója, amelyiknek a tulajdonosa a Juniort is birtokolta.

A marketingvezetõ pedig Bögös Sándor, aki az elmúlt években a Juventus Rádió értékesítésének vezetõi szerepét is ellátta.

A mûsorvezetõk közül a Rádió 6 munkatársa maradt néhány korábbi Junior-os (Szatmári Tímea, Gárdos Attila, Kovács Attila), de jöttek új arcok is (Miklós Kata, Bákai Tünde hírszerkesztõk, Dósa Marianna és az ex. Sláger Rádiós Csizinszky Éva mûsorvezetõk).


A Rádió 6 az egyetlen körzeti rádió, mely többszereplõs, vidám reggeli mûsorral szórakoztatja hallgatóit. Már a Junior utolsó napjaiban tudni lehetett, hogy a reggeli mûsorok vezetésére és szerkesztésére Klamancsek Krisztiánt kérik fel, akit az elõzõ rádió elõzõ tulajdonosa többször hívott az állomáshoz dolgozni. A tulajdonosváltást követõen a 2007-es év végével útjára indult a Rádió 6 reggeli mûsora, a Rádió 6 Reggel, amely egy-két hónapi one-man show után hamar többszereplõsre változott, különös hangsúlyt fektetve a térség (Dél-Budapest) közlekedésére, hiszen az akkori vonzáskörzetbe is már jelentõs utak és autópályák (M5, M6, M7, M1, M0, 6-os, 7-es, 5-ös) tartoztak bele. Természetesen nem a közlekedés viszi el a reggelben a pálmát, hanem az aktuális, naprakész témák és az interaktivitás, a reggeli dögös zenék és a játékok, amelyek a napi nyereményektõl a többfordulós nagyobb ajándékokig terjednek.

A reggeli mûsor „morning show” jellegûre alakítása azért is volt szükséges, mert a rádió jelentõs budapesti területeken volt fogható, ez az északi frekvencia bekapcsolódásával tovább bõvült és elsõ pillanattól kezdve hallgatókat szeretett volna megnyerni a hallgatói piacon és reklámozókat a reklám piacon! Mára úgy tûnik, a kezdeményezés sikeres, hiszen a Rádió 6 közkedvelt kereskedelmi médium, melynek egyik legnépszerûbb mûsora a Rádió 6 Reggel!


A Rádió 6 mûsorstruktúrája a többi napszakban is illeszkedik a hallgatói szokásokhoz, a reggeli mûsor (6-10) után napközben egy-egy mûsorvezetõ viszi a napszakokat, még 19 órától is, amikor a két frekvencia szétválik, és az FM 91.1-en önálló négyórás mûsor hallható.

A rádió zenei arculata leginkább a Hot AC jelzõvel illethetõ, hiszen a hatalmas retro klasszikusok felvonultatásában az élen jár, de naprakész a Top40-es sikerek játszásában is. A fõ irány a Disco, a Funky és a Pop, de a Soul és az R’n’B is legalább annyira fontos tényezõ. A zenei park gondosan válogatott, jól átgondolt munka eredménye.

A „Rádió 6 az M0-ás rádiója” kezdeményezés már 2009 decembere, az északi frekvencia bekapcsolódása elõtt szlogenné vált, késõbb a Megyeri híd és környékének közlekedése még csak fokozta a szlogennel járó felelõsséget és kihívást. A rádió állandó kapcsolatot tart fenn az Állami Autópálya kezelõvel, a rendõrséggel és a legtöbb esetben elsõ a közlekedési hírek közlésében, de minden esetben a hallgatók után, akik rengeteg információval látják el a mûsorvezetõket a nap bármely szakában, adott körzetekben elsõ számú hírforrássá téve ezzel a Rádió 6-ot.


A rádió jövõbeni céljai között szerepel még több frekvencia hálózatba kapcsolása, még több budapesti terület és vonzáskörzetének lefedése, a hírek naprakész szolgáltatása és azon célcsoport tökéletes elérése, akik minden nap tudják és szívesen ismétlik a szlogent: Rádió 6 – velünk szórakozhat!

(A cikk forrása a Rádió6)