ImageA Magyar Rádió (MR) 2007. augusztus 15-étõl megújult arculattal jelentkezik.
 
Az új arculattal egyidõben a vezetõség új névhasználatot vezetett be. Az új megjelenést a több éves tapasztalattal rendelkezõ NavyBlue Design kreatív ügynökség készítette. Hamarosan debütál a Rádió új internetes oldala is.
 

"Az arculatváltás vizuálisan is tükrözi célunkat, hogy a minõségi tartalmakat sugárzó közszolgálati rádió megbízható társa lehessen minden korosztálynak. Ezt mûsorkínálata és tartalmi sokszínûsége mellett  formai megújulással is egyértelmûvé kívánjuk tenni. Az adók identitásának újrafogalmazásával és a tartalmi megújulással szoros összhangban egy több hónapon át tartó folyamat eredményeképpen alakult ki a koncepció. „Célunk az, hogy ne csupán arculatot, hanem a tartalmi, személyi megújulás kapcsán új márkát is építsünk. Az MR új arculata az az egységes vizuális rend, amellyel ezután megjelenünk a nyilvánosság elõtt" – mondta Such György az MR elnöke.

Az új arculattal egyidõben

a Magyar Rádió 2007. augusztus 15-étõl új névhasználatot vezet be.

A közszolgálati rádió a jövõben az MR elnevezést, az adók az

MR1-Kossuth Rádió,
MR2-Petõfi Rádió,
MR3-Bartók Rádió

megnevezést használják.

A névhasználat változását az elnök azzal indokolta, hogy a küszöbön álló digitalizáció korszakában, az MR csatornáinak száma várhatóan növekedni fog. „Az adók neve mellett megjelenõ MR jelölés a jövõben minõségi védjegyként garantálja a közszolgálati rádiót jellemzõ magas színvonalat, és összekapcsolja az önálló szerkesztési elveket követõ, eltérõ hallgatóságot vonzó, markánsan egyedi csatornákat”, hangsúlyozta az elnök.

Az 2007. augusztus 15-étõl használt új arculat legfontosabb jellemzõjeként a letisztult és egyszerû formájú új MR logó mellett hangsúlyosan jelennek meg az adók önállóságát, hallgatóságukra szabott egyedi hangját és stílusát kifejezõ saját logók.

Az MR új arculatának terveit az újramárkázás, az identitás ki- és átalakításában nagy tapasztalattal bíró londoni Navyblue Design Group kreatív ügynökség készítette. A kommunikációs stratégiaváltás során együttmûködõ partner a magyarországi Braun&Partners Network. A kreatív megvalósítást a Sylva reklámügynökség végzi.

 
MR1-Kossuth Rádió
A szavak ereje

Az MR1-Kossuth Rádió új struktúrájának lényege a kiszámítható mûsorszerkezet. Új, korszerû hangzásvilágban, mindig ugyanabban az idõsávban hallható percre kész aktualitásokkal várják a mûsorvezetõk színes, hiteles mûsoraikkal a hallgatókat. A hírek, hírfolyamok, Krónikák pontossága és elfogulatlansága teszi az MR1-Kossuthot az ország fõ hírszolgáltatójává.
Az MR1-Kossuth Rádió törekvése, hogy olyan legyen, mint egy megbízható és tájékozott ismerõs, akivel szívesen találkozunk. Az MR elsõ számú adója az emberi hang, a beszéd, a hírek, vélemények és a kultúra fóruma, amely reményeink szerint valódi hátteret tud adni közös beszélgetéseinkhez. Az adó vizuális megjelenése ezt a törekvésünket hivatott tükrözni.

MR2-Petõfi Rádió
Nagyon zene

Valamennyi adó közül a legmarkánsabb tartalmi változás az MR2-Petõfi Rádióban történt. A fiatalok adója új hangnemben, új mûsorstruktúrával a fiatal korosztályt szólítja meg, amelyben a zene játssza a fõszerepet. A változatos összeállítás Európa és a világ minden tájának legfrissebb és legsikeresebb zenei kínálatát mutatja be, külön hangsúlyt fektetve a fiatal hazai tehetségekre. Olyan minõségi zenéket sugároz az MR2-Petõfi, amely más országos rádió kínálatában nem szerepel. A napszaknak megfelelõ sávos szerkesztésben a zene mellett az életmóddal kapcsolatos, kulturális és közéleti információk kapnak helyet könnyed, izgalmas csomagolásban.

MR3-Bartók Rádió
A klasszikus zene rádiója

A klasszikus zene rádiója frissebb, személyesebb hangvétellel, a mai életvitelhez igazodó mûsoraival küldetésének tartja a klasszikus zene népszerûsítését mind szélesebb körben. A változatos zenei program mellett a megújult klasszikus zenei és kulturális magazinmûsorokkal, világsztárok exkluzív koncertfelvételeivel, jazz-összeállításokkal és a BBC szerkesztésében szóló Notturnóval minden korosztály számára a legigényesebb válogatást kínálja az MR3-Bartók Rádió.
 

Az új vizuális megjelenés mellett a szignálok és az RDS azonosítók is megváltoztak.

Az új logok:
ImageImageImage

A régi arculat:
Image

 

(Radioweb összeállítás az MTI hírei alapján)