A Magyar Rádió (MR) kommunikációs vezetõje szerint "a nemzetközi színvonalú márkaépítés világában nehezen értelmezhetõek" azok a kifogások, amelyeket a hét elején fogalmazott meg egy szakmai szervezet a közszolgálati médium új adólogói kapcsán.
 

 ImageImageImageImage

Borbély-Urquhart Julianna szerdai közleményében sajnálatosnak nevezte, hogy a bírálat "szemlélete a grafikai arculat, mint szervezettõl, üzleti- és közszolgálati feladatoktól és céloktól független szépészeti jelenség felfogását tükrözi".

Az alig egy esztendeje alakult Magyar Tervezõgrafikusok és Tipográfusok Társasága (MATT) "nem képes elfogadni az Európai Unióban tevékenykedõ nemzetközi mûhelyek megjelenését a hazai marketingkommunikációs piacon" – tette hozzá.

Mint írja, a Magyar Rádió megújult arculatát a világ egyik legtekintélyesebb szakmai lapja, a Design Week augusztus végén a BBC arculatváltásához hasonlítja, és a modern, a digitális világra felkészülõ közszolgálati médiumok egyik jó példájaként mutatja be.

A kommunikációs vezetõ megjegyzi: "az MR új márkáját elsõrangú, Európában is elismert szakemberekbõl álló nemzetközi csapat dolgozta ki", amely referenciaként egyebek mellett a 2012-es londoni olimpia pályázati- és márkaanyagainak elkészítését, az angol királyi operaház márkájának és az angol állami sportügynökség egységes arculatának kidolgozását mutathatta fel. Borbély-Urquhart Julianna kitért arra is, hogy a közrádió "új identitásának, hangzásvilágának, arculatának, mûsorszerkezetének sikerességét elsõsorban és mindenekelõtt a hallgatók elismerése igazolhatja majd".

Ron Cregan, az új arculati elemeket tervezõ Navyblue igazgatója az MR által az MTI-hez szerdán eljuttatott levelében egyebek mellett azt emeli ki: "az izgalom nem volt elvárt érték az MR vállalati identitásának kialakításakor", a három emblémát pedig "arra tervezték, hogy segítse és támogassa az adók márkaidentitását", nem pedig arra, hogy kiáltó módon "feltûnjön".

A logók egységét hiányoló felvetésre azt közölte, "nem úgy tervezték õket, hogy egypetéjû ikreknek, hanem hogy különbözõ személyiséggel rendelkezõ, de egy szülõtõl származó testvéreknek tûnjenek". Míg az idézõjelek használatát magyartalannak tartó felvetésre annyit közölt, "ez a megjegyzés igaz lehet, azonban ez nem nyelvtani lecke, hanem csatornaidentitás".

A MATT hétfõi közleménye szerint "általános optikai strukturálatlanság jellemzi a próbálkozást, amely méltatlan egy, a Magyar Rádió jelentõségû médium vizuális kommunikációjához."

"Az elkészült anyagot szakmai szempontból gyengének, a megvalósítás körülményeit pedig morálisan aggályosnak ítéljük" – írták, megjegyezve, hogy nem világos számukra, milyen szempontok alapján döntöttek "a láthatóan messze nem professzionális teljesítményt" nyújtó külföldi gyõztes mellett, miközben "a hazai – nemzetközi tapasztalatokkal is bíró – alkotók vagy kvalifikált alkotókat egyesítõ grafikai stúdiók között bõven akad olyan, aki hasonló feladatokat magas szinten képes megoldani".

 
(forrás: MTI)