A TNS-Hoffmann – Mediameter közleménye.  Van folyamatos, egységes rádiós közönségmérés a piacon. A TNS-Hoffmann – Mediameter közleményét szó szerint közöljük.

A TNS Hoffmann – Mediameter konzorcium a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete (RAME) által 2013-ban kiírt tender győzteseként, az NMHH által auditált módszertannal, évtizedes nemzetközi és hazai tapasztalatokra támaszkodva méri a rádiók hallgatottságát.

2016. március 31-én lejárt a RAME és a TNS Hoffmann – Mediameter konzorcium által kötött szerződés. Ekkor a TNS Hoffmann – Mediameter konzorcium úgy határozott, hogy április 1-től változatlan szakmai tartalommal folytatja az országos és budapesti közönségmérést. A bevált módszertannal készülő kutatást a három évvel korábban, a rádiós tenderen győztes pályázatban szereplő áron kínálja a rádiós piac szereplői számára (mely egyébként lényegesen alacsonyabb a sajtóban megjelent értesüléseknél). Ajánlatával a konzorcium mind az MTVA-t, mind az NMHH-t többször megkereste, de érdemi tárgyalásokra nem került sor, bár az állami szervek az elutasítást semmilyen módon (sem szakmai, sem gazdasági, sem módszertani érvekkel) nem indokolták. Jelenleg a mérés előfizetői a legjelentősebb országos, regionális és budapesti kereskedelmi rádiók, valamint hazai és nemzetközi médiaügynökségek.

Az MTVA (és az NMHH) tehát jelenleg nem előfizetője a kutatásnak, bár a korábbiakban mindkét állami szervezet elfogadta és használta a konzorcium által végzett kutatás adatait. Így noha a mérésben minden rádió továbbra is szerepel, a közszolgálati rádiók pontos adatait nem hozzuk nyilvánosságra. Az utóbbi időben a sajtóban megjelent értesülések kapcsán azonban megerősíthetjük, hogy a Petőfi Rádió hallgatottsága a struktúraváltás óta (a 2016 márciusi időszakhoz képest) a kutatási adatok alapján jelentősen csökkent.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság alig egy hónapja jelentette be, hogy új, átfogó, szabadon hozzáférhető rádiós mérést készítenek elő. Az elmúlt 6 év hallgatottsági adatait itt találja.

(RADIOSITE.HU)