Az MR1-Kossuth Rádió május 19-tõl új, óvodásoknak szóló saját gyártású mesesorozatot indít Vacka Rádió címmel. A 10 perces epizódok hétköznaponként háromnegyed 12-kor lesznek hallhatók, és minden részt még aznap megismétlünk 19.35-tõl – írja az MR1.
– Mind az MR történetében, mind pedig a magyar elektronikus médiában egyedülálló ez a vállalkozás, hiszen eddig még senki nem gyártott napi gyakoriságú, folytatásos meseregényt óvodásoknak – mondta Kerényi György, az MR1-Kossuth Rádió adófõszerkesztõje.
A mesesorozat forgatókönyvének elkészítésére az MR 2007 végén írt ki pályázatot, amelyet nagy érdeklõdés kísért: több mint 65 pályamû érkezett az ország minden részébõl. A beküldött írások közül Gaál Zsuzsa alkotását találta a legjobbnak a bíráló bizottság.
|
|
A történet egy mesebirodalom rádiójában és körülötte játszódik, erõszakmentes, hétköznapi élethelyzetekre épülõ, fordulatos és színes epizódokban bontakozik ki. A meséhez illõ zenei anyagot Bujdosó János, Darvas Kristóf és Rutkai Bori komponálták.
– Felkértünk húsz óvodavezetõt, Budapest különbözõ kerületeibõl, nagyvárosokból, kisebb településekrõl, hogy a gyerekekkel együtt hallgassanak meg néhány epizódot, s véleményükkel segítsék a sorozat elindítását. A Vacka Rádió fogadtatása egyértelmûen jó volt, és például a mûsor sugárzásának idõpontját a pedagógusok véleményének összegzése után döntöttük el, tette hozzá Kerényi György.
|
|
– Mind a rádióban, mind a televízióban hiánycikk a klasszikus gyermeki gondolkodásmódra épülõ játékos, a figurák jellemét és kapcsolatait hangsúlyozó mûsor, amely nem a versengésrõl és az erõszakról, hanem a gyermeklélekhez közelálló karakteres szereplõk mindennapi életérõl, nevetni- és szeretnivaló apró kis bolondságairól szól – mondta a Vacka Rádió indulása kapcsán Dr. Ranschburg Jenõ klinikai gyermekpszichológus.
– Célunk az volt, hogy az óvodás korosztály számára minõségi szórakoztatást nyújtsunk, és átgondolt koncepció alapján a korosztály fejlõdését is elõsegítsük – tette hozzá az adófõszerkesztõ. A mûsor lehetõséget ad arra, hogy a gyerekek egyes helyzeteket újra játszva azok megoldását megtanulják.
(forrás: MR1)