ImageAugusztus 19-ével véglegesedett a rádiós pályázatban felvázolt sales house modell – írja a mediainfo.hu.

 

Véglegesedett a NeoFM sales house modellje, miután 2010. augusztus 19-én lezárult az országos rádiót üzemeltetõ FM1 Zrt. 75 százalékának értékesítése. Az új többségi tulajdonos az FM1 Friends Kft., amely az econet.hu Nyrt. 2010. augusztus 6-i bejelentése szerint 530 millió forintot fizetett az econet.hu 100 százalékos tulajdonában álló Est Media Group (EMG) számára a többségi rész megszerzéséért.

Mint azt korábban megírta a mediainfo.hu, a többségi tulajdon értékesítésére azért volt szükség, mert így a jövedelmezõbb reklámértékesítés maradt az EMG-nél, miközben a szerény jövedelmet hozó, viszont a rádiózás közvetlen költségeit viselõ üzemeltetés külön cégbe került.

A mûsorszolgáltatási díj 2011 második felétõl nem fix, hanem az elõzõ évi bevételen alapul, és amennyiben ugyanaz a tulajdonos befolyásoló, azaz 25 százaléknál nagyobb részesedéssel rendelkezne az üzemeltetõben és a sales house-ban is, akkor az alapba be kellene számítani a sales house bevételét is. Így viszont nem.

(forrás: mediainfo.hu)