Egyből kettő lett az ország legnépszerűbb streamstatisztika oldalából. 

Az RTVStat visszatért a kezdetekhez: novembertől StreamStat néven jelentkezik a megszokott tartalommal, igaz, a régi domain egy új kezdeményezésre, a LiveStat-ra mutat. Mindkét csapat nemzetközi vizekre készül.
Bár a LiveStat még nem indult el, új néven és új köntösben még pontosabb képet ígérnek a hazai rádiós szektor online feléről, új, egyedi funkciókkal. A készítők azt ígérik, alapjaiban változtatja majd meg az online rádiózás élményét az oldal, és még személyesebbé teszi azt, ugyanakkor a tartalomszolgáltatók részére is előnyös lehetőségeket biztosítanak majd. A LiveStatot már a fejlesztés korai szakaszában kiegészítik a nemzetközi színre lépés lehetőségével is.  

Az oldalt a VirtualPro csapata készíti és várhatóan napokon belül indul a bétateszt – az indulás részleteiről egyébként a Facebookon kaphatunk pontos képet.

Itt a régi-új StreamStat
Az RTVStat másik „utódja” egyben elődje is – a StreamStat.hu a megszokott tartalommal és minőségben, novembertől már az új címen érhető el.

A pillanatnyi és peak hallgatószám, a toplista és a gyors online hallgatási lehetőség mellett egyes rádiók napi playlistjét is megtekinthetjük az oldalon, legyen szó akár FM rádiók online stream-jéről, vagy csak az interneten elérhető TV- és rádiócsatornákról.

A StreamStat tulajdonosa elárulta: a népszerű oldal hamarosan egy nemzetközi verzióval is jelentkezik, mely a StreamStat.net címen lesz elérhető.

Fontos tudni, hogy a névváltás nem érinti az eddigi mérési eredményeket, azok továbbra is elérhetőek a rádiók számára, csak már az új címről.

Mi a stream statisztikák szépséghibája?

Bár a pillanatnyi és a peak hallgatószám is releváns adat, a hirdetőket és a rádiókat inkább a napi elérés (reach és share) érdekli. A legnagyobb gond talán az, hogy a Shoutcast és Icecast rendszerekből kinyerhető adatok nem mutatják meg, hogy egy adott napon összesen hány egyedi hallgatót ért el a csatorna. Azaz, ha egy rádiót egy adott személy egész nap hallgat, az 1 hallgatóként jelenik meg – és ez rendben is van -, ám ha egy másik személy csak reggel, egy harmadik pedig csak délután hallgatta, akkor a rendszer nem 3, hanem 2 hallgatót mutat majd, és az a tény, hogy a 2. és 3. hallgató valójában teljesen különböző személy a peak-et, azaz „az egyszerre felcsatlakozott hallgatók maximumát” sem befolyásolja. Pedig a rádiós- és reklámszakmát ez érdekli a leginkább.
A problémát egy speciálisan kifejlesztett streaming platform tudná orvosolni, amire konszenzusos alapon válthatna minden olyan rádió, ami potenciált lát az online sugárzás napi többszázezres bázisában, hasonlóan például az amerikai iHeartRadio platformhoz. Ekkor viszont a hátrányt a külső szoftverek, pl. a TuneIn Radio használói szenvednék el, mert az online rádiózás alapvetően a két nyílt (Shoutcast és Icecast) rendszeren alapszik – és erre épül a TuneIn is -, ám ez a szakma számára nem biztosít marketing szempontból értékes adatokat.

Öröm az ürömben, hogy mindkét hazai streamstatisztika-startup dolgozik a probléma orvoslásán.

(RADIOSITE.HU)