Kiderült, ki mérheti a rádiók hallgatottságát januártól.

A médiapiac.hu információi szerint két pályázat közül az M-Meter és a Kantar Hoffmann konzorciumát választotta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a magyarországi rádióadók hallgatottságának mérésére kiírt tenderen. A másik pályázati ajánlatot benyújtó cég az Inspira Research Piackutató és Tanácsadó Kft. volt.

A nyertes ajánlattevőnek 2017. december 31-ig Day After Recall módszerrel történő mérést kell alkalmaznia: a telefonos „tegnap” módszer lényege, hogy a lekérdezés során sor kerül az interjúalany előző napi tevékenységének felidézésére, és ennek kapcsán az egyes tevékenységek közben történő rádióhallgatások rögzítésére.

2018. január 1-jétől kizárólag naplós módszerrel teljesíthető a szolgáltatás azzal, hogy a naplós módszerre történő átállást megelőző 3 hónapban a méréseket párhuzamosan (DAR és naplós módszerrel egyaránt) kell végezni.

A médiapiac.hu úgy tudja, hogy az M-Meter és a Kantar Hoffmann konzorciuma 687,5 millió + ÁFA összegért végzi majd a szolgáltatást, az Inspira ajánlata pedig nettó 831,5 millió forintról szólt.

A rádiók hallgatottságának mérésére tavaly nyáron írt ki pályázatot az NMHH. Az új rendszerben a rádiók és ügynökségek ingyenesen hozzáférhetnek majd az adatokhoz, és továbbra is havonta tájékoztatják majd a nyilvánosságot a mérések főbb számairól.

Az elmúlt 7 év hallgatottsági adatait itt találja.

(mediapiac.hu, RADIOSITE.HU)