Szakmai konferencián vett részt a HEROE. 

A Médiapiac által szervezett lokális konferencián mutatkozott be a HEROE. Az előadást Dr. Szilvay Balázs, az egyesület elnöke és Door Tamás, az egyesület kommunikációért felelős elnökségi tagja tartotta.
A szakmai napon több lokális médiatípus is bemutatkozott, illetve képviseltette magát a hirdetői oldal is. Az előadás kezdetén Door Tamás megkérte a közel hatvan jelenlévőt, hogy tegye fel a kezét, akik az elmúlt egy hétben hallgatott valamilyen rádiót. Minden kéz a magasba lendült, tehát hamar tisztázódott a médiatípus ereje. A második kérés az volt, hogy tegye fel a kezét az az ügyfél, aki a legutóbbi kampányában használt bármilyen rádiót. A három feltett kéz után mindenkinek egyértelművé vált a HEROE elsődleges célja: bemutatni a rádiók méltatlan „alultervezettségét” a reklámkampányokban, és megpróbálni fordítani ezen a szokáson.
A prezentáción ezután elhangzott a rádiós piac általános érvrendszere a hirdetői rádióhasználat mellett, illetve néhány konkrét, kreatív példa, amelyet a Juventus Rádió helyi rádiós sales house-ként és tartalomközpontként valósított meg az idei évben. Elhangzott, hogy a helyi rádiós kampányok esetében a lokális célzás nem csak az alacsonyabb meddőszórás miatt, hanem az időbeni vagy helyi targetálásnak köszönhetően lehet költséghatékonyabb a hirdetők számára.

A megváltozott hirdetői igények kiszolgálása miatt hangsúlyosabb szerepet kapnak a helyi promóciók a hagyományos szpotkampányokkal szemben, és ilyenkor érdemes a reklámüzenetet tematikába illő tartalomhoz kötni, melyet célszerű egyetlen „központi rádióban” legyártatni és onnan vidékre küldeni.

Ezután Dr. Szilvay Balázs bemutatta az Egyesületet, illetve annak munkáját, eredményeit és célkitűzéseit. Az eredmények között elhangzott, hogy az Egyesületnek sikerült hatékony kapcsolatot kialakítania az egyéb szakmai szervezetekkel, a tagrádiókkal, illetve az NMHH-val és a Médiatanáccsal. Idén már több szakmai napot is szervezett az Egyesület, hiszen fontos, hogy a legkisebb lefedettséggel rendelkező szereplők is megfelelő szakmai támogatást kapjanak a program, a marketing vagy akár a reklámidő értékesítésben.

Nem elhanyagolható az sem, hogy az újabb frekvencia kiírásoknál az NMHH már komoly szakmai partnerként tekint az Egyesületre – ahogy ez a nemrég kiírt új frekvenciák esetében is látható volt illetve, hogy a Rádióállandó pályázatokat elbíráló bizottságba is állandó tagot delegálhatott a HEROE.

(RADIOSITE.HU)