Növelhette lefedettségét az országos kereskedelmi rádió. 

Növelhette lefedettségét az országos kereskedelmi rádió, amely új frekvenciákhoz jutott a Dunántúlon. Eredetileg 12 új adóállomásra nyújtottak be kérelmet, amelyből hármat engedélyezett a hatóság – írja az mmonline.
Nyár közepe óta nagyobb vételkörzetben szól a Class FM. A korábbi lefedettségen túl az országos kereskedelmi adó műsora immár Nagykanizsán és Szekszárdon is hallható. Rövidesen pedig egy kaposvári adóval bővül a Class műsorát továbbító adóállomások köre. Korábban ezek a városok és környékük fehér foltot jelentett a Class FM lefedettségi térképén, hiszen a Dunántúl déli részén csak Pécsről sugározták az adást.
A Class FM eredetileg 12 frekvencián sugározta adását, a NeoFM pedig 16 frekvencián hallható. Lefedettség tekintetében azonban a Class FM a három új adóállomással sem éri be a versenytársát. A jelenleg bizonytalan helyzetű NeoFM ugyanis a lakosság 81 százalékát éri el, a Class FM eredetileg 67 százalékot, ami a kaposvári, a nagykanizsai és a szekszárdi adó belépésével 1,5 százalékkal nőhet.
Az mmonline megkeresésére a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál (NMHH) azzal indokolták a Class FM-nek biztosított vételkörzet-bővítést, hogy a médiatörvény az országos sugárzási jogot nyert pályázók számára lehetővé teszi, hogy adásminőség- vagy lefedettségjavítási célból kérelmet nyújthassanak be.
A Class FM tavaly novemberben fordult a hatósághoz, ebben azt kérték, hogy Baja, Debrecen és környéke, Szeged, Szentes, Kiskőrös, Komádi, Békéscsaba, Nagykanizsa, Vasvár, Kaposvár, Szekszárd és Tatabánya térségében is elérhetővé váljék vagy jobb minőségben legyen fogható a rádió műsora.
„A médiatörvény 64. paragrafusa alapján a Médiatanács megvizsgálta a rádió beadványát, de azt csak részben találta megalapozottnak, ezért a kérelemben foglaltak háromnegyedét visszautasította, és a kért 12 helyett csupán három esetben: a Szekszárd, Kaposvár és Nagykanizsa térségére vonatkozó kéréseknek tett eleget” – írta a portálnak az NMHH. A döntésükhöz azt is hozzátették, hogy a kibővült vételkörzettel arányosan a rádió médiaszolgáltatási díját is növelték.

(forrás: mmonline)