Harmadik születésnapját ünnepli a 89.5 Music Fm. A 2012-ben indult rádió hamar célközönsége kedvencévé vált.
A honi rádiós történelem legnagyobb ívű debütálását figyelhettük meg három éve, amikor a Music Fm megjelent a 89.5-ön. Az akkori mérőszámok szerint a 15-29, 15-39 és 18-49-es korosztályban is öles léptekkel nőtt a rádió hallgatottsága Budapesten, és az Ipsos adatai szerint alig fél évesen az élre tört a fővárosi 15-29-es korosztályban a hazai rádiós palettán, maga mögé tudva a piacon már jó ideje jelen lévő rádiókat.
A Music Fm rögtön az alakulás évében elhozta a Rádiós Korrektúra legnépszerűbb rádiónak járó díját, amit azóta is, minden évben megkapott. Hallgatottsága folyamatosan nőtt: 2013 októberétől a következő hasonló időszakig például 75%-kal emelkedett a rádiót hallgatók száma a teljes népesség körében – a Mediameter és a TNS-Hoffmann adatai alapján.
Az Y és Z generációkat műsoraival, stílusával és zenei kínálatával sikeresen megcélzó rádió, a korosztály kommunikációs szokásait követve nagy energiákat fektet az online megjelenésre is – eredményeiben e téren ma már magasan maga mögé utasítja a hazai rádiós piacot. „Mindig is egy komplex szolgáltatásban gondolkodtunk, amelynek erős lába az online megjelenés” – mondta korábban Kiss Anikó, a rádió vezérigazgatója, „ezzel is kiszolgálva a kereskedelmi szempontból fontos fiatal-fenőtt célcsoport érdeklődését. Az online mutatók azért nagyon fontos adatok, mert ezek – összekapcsolva a rádió programjával – azonnali visszajelzést adnak” – mutatott rá a Music Fm vezetője.
Jelentős tömegeket vonz a rádió weboldala is. A www.musicfm.hu egyedi látogatószáma 1,2 millió körül mozog havonta. „A sikerünk egyik oka, hogy figyelünk a hallgatóinkra, a hallgatói igényekre” – meséli a rádió vezetője. Ennek okán született meg az Idővonalzó funkció, mellyel 24 órára visszamenőleg visszakereshetők és visszahallgathatók az elhangzott zenék. Kiss Anikó hozzáteszi: „ingyenes applikációnk, aminek segítségével okostelefonról bárhol a világon hallgatható a rádió, 2013 júliusában debütált és hónapokig állt a TOP3-ban a legnépszerűbb ingyenes alkalmazások rangsorában”.
Rövid idő alatt a legnagyobb rádiós közösséget építették fel a Music Fm Facebook oldalán. Fizetett hirdetések nélkül, hetente 3500-4000 fővel bővül a rajongótábor, jelenleg több, mint 432 ezer követője van a rádiónak, ezzel jelentősen megelőzve a legnagyobb országos kereskedelmi rádiót is a közösségi portálon. A legsikeresebb posztot – a 2013-as árvíz idején – 2 nap alatt több, mint 240 ezren lájkolták. A rádió posztjai hetente 3,5-4 millió embert érnek el.
Kimagasló a Music Fm CSR tevékenysége is: „megalakulásunkkor alapkőként kezeltük, hogy a szórakoztatás mellett a rádió adottságait a társadalmi felelősségvállalás terén is igyekszünk maximálisan kihasználni” – mondta Kiss Anikó. Legyen rendkívüli hóhelyzet, árvíz vagy akár egyes emberek személyes tragédiái – a Music Fm a lehetőségeihez mérten, számtalan alkalommal sietett segítségre.
Az elmúlt időszak alatt tucatnyi díjjal jutalmazták a Music Fm tevékenységét. Három alkalommal voltak a „legnépszerűbb rádió” a Korrektúrán, Cooky 2013-ban, Bochkor Gábor 2014-ben kapta meg az „év legnépszerűbb műsorvezetője” díjat és még az indulás évében díjazta a szakma a rádió arculatát, hangzását is. A társadalmi felelősségvállalás terén nyújtott munkájáért a 2013-as hóhelyzet és az árvíz idején végzett tevékenységéért kaptak díjat, az árvízi tudósításért pedig a Katasztrófavédelmi Sajtó Nívódíjat vihette haza a csatorna. Díjat kapott a „Dominik bakancslistája” című műsor, melyben a rádió munkatársai egy halálos beteg kisfiú utolsó kívánságainak megvalósításában segédkeztek, díjat hozott el a Bochkor Gáborral megújult Önindító, valamint szakmai és közönségdíjat egyaránt nyert a rádió weboldala és applikációja is. Mindössze 36 hónap leforgása alatt.
(RADIOSITE.HU)