Továbbra is első a Class FM, tör fel a Dankó Rádió. A tél csak meteorológiai értelemben nem volt igazán észrevehető az idén, a rádióhallgatásban ugyanis megfigyelhető volt az az általános jelenség, hogy az év első hónapjaiban még többen rádióznak akár szórakozási, akár információszerzési célzattal – derül ki a Rádiós Médiaszolgáltatások Egyesülete felkérésére a TNS Hoffmann – Mediameter konzorcium által végzett rádióhallgatási kutatás 2014. január – 2014. márciusi adataiból.
Az év első hónapjaiban hetente átlagosan 7 millió tizenötödik életévét betöltött személy hallgatott rádiót, ami 82,4%-os elérésnek felel meg. Ugyanez napi szinten 5,2 millió hallgatót jelent (60%-os elérés). A hirdetők által favorizált 18-49 éves korosztályból hetente 3,7 millió fő rádiózott (85,1 %-os elérés), naponta pedig 2,7 millióan (61%-os elérés).
Megállapítható, hogy a fiatalabb közönség ugyanolyan intenzitással hallgat rádiót, mint a teljes népesség, a rádió szerepe és használata ugyanolyan, mint az idősebb generációkéban.
A rádiók hallgatottsági sorrendjében érdemi változás nem történt. Országos szinten közel 2,3 milliós napi elérésével vezet a Class FM, amit a több mint másfél millió hallgatóval rendelkező Kossuth Rádió, illetve a milliós napi hallgatótábort elérő Petőfi Rádió követ. Az országos lefedettségű rádiókat a regionálisan fogható Music FM követi közel félmillió napi hallgatóval. Majd a Dankó, Juventus következik, őket pedig a Bartók, Lánchíd és a Magyar Katolikus Rádió követi.
Budapesten is tetten érhetőek a magasabb hallgatottsági értékek, a fővárosban fogható adók (Juventus, Jazzy, Klasszik, Info, Gazdasági, Magyar Katolikus Rádió) is nagyobb hallgatottságot hoztak, mint a korábbi hónapokban.
Részletes adatok:
LETÖLTÉS (PDF)
(RADIOSITE.HU)