Megérkeztek a szeptemberi, emelt mintaelemszámú hallgatottsági adatok.
Szeptemberben a rádiók által elért közönség aránya 75,1 százalékot tett ki, azaz egy átlagnapon a 15 év feletti hazai lakosság körében 6.397.000 fő hallgatta minimum 15 percet valamely rádió adását. A naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók körében átlagosan 4 óra 12 perc volt.
A nyári hosszabb szabadságok befejeződésével és a szeptemberi szokatlan szép időjárás ellenére is az augusztusi értékekhez viszonyítva jelentősen, 10,5 százalékkal bővült a szeptemberi hétvégi rádióhallgatási időtartam, mely átlagosan 23 perces bővülést jelent. Kisebb mértékben a rádióprogramok folyamába bekapcsolódó hallgatók száma is növekedett a két hónap viszonylatában: míg augusztusban 3 millió 114 ezer ember, addig szeptemberben közel 90 ezres bővüléssel 3 millió 204 ezer ember hallgatott hétvégéken rádiót.
A napjainkat – s ezzel a hagyományos médiafogyasztásunkat is – erősen befolyásoló digitalizáció folyamatának, ha akár csak az utolsó egy éves időszakát elemezzük, látható hogy a rádió továbbra is fontos információforrás és társ maradt a fogyasztók életében. A kereskedelmileg különösen kiemelt 15-49 éves célcsoport körében vizsgálva az elmúlt esztendőt – 2010. szeptember, illetve 2011. március és szeptember havi adatokat vizsgálva – kirajzolódik, hogy hosszabb távon is stabil közönséggel és médiafogyasztási időtartammal rendelkezik a rádió, mint médium, mely így továbbra is fontos eszköze a fogyasztók elérésének.
Módszertan
Kutatási adatok:
- Adatfelvétel ideje: 2011. szeptember 1-14., napi egyenletes almintán
- Módszertan: hibrid: telefonos (CATI), részben online (CAWI)
- Mintanagyság: 11.836 fő
Mintaelemszámok, hibahatár: az ábrákon jelölve!
Adatok
LETÖLTÉS (PDF, 363 KB)
(forrás: Ipsos-GfK)