A Rádiós Médiaszolgáltatók Szövetsége ráncba szedné a rádiós piacot. Csak napok kérdése, és hivatalosan is megalakul a Rádiós Médiaszolgáltatók Szövetsége, mellyel megvalósulhat a régóta várt – és ígért – összefogás a piacon. Alapszabály már van, jelenleg a bírósági nyilvántartásba vételt várják az alapító tagok – tájékoztatta a mediainfo.hu-t Turi Árpád, a Class FM vezérigazgatója, aki az új egyesület elnöki teendőit is ellátja majd.
A Rádiós Médiaszolgáltatók Szövetsége alapítói között van a Class FM mellett a NeoFM, az MTVA, a Juventus, a Music FM, az Inforádió, a Gazdasági Rádió, a Lánchíd Rádió, a Katolikus Rádió, a Jazzy és a Klasszik Rádió is. Turi Árpád elmondása szerint igyekeznek minél szélesebb összefogást megvalósítani, így a helyi rádióknak is lesz képviselete a szövetségben, valószínűleg a Helyi Rádiók Országos Egyesületén (HEROE) keresztül.
Az új szövetség alapvető célja, hogy a rádió általános szakmai megítélését javítsa, s ezáltal segítsen az egyes médiumoknak pénzügyileg is kimászni abból a gödörből, amelybe részben a széthúzás és eltúlzott versengés révén kerültek.
A leendő elnök követendő példaként említette az Egyesült Államokat, ahol a médiafogyasztásra fordított teljes időből 18, míg a költésekből bő 15 százaléknyi szeletet hasít ki a rádió. Ugyanez az aránypár Magyarországon 32 a 6 százalékhoz. „Ezen mindenképpen javítani kell ahhoz, hogy a műfaj visszakerüljön a méltó helyére a médiapiacon” – mondta el Turi Árpád.
A rádiós ágazatnak már hosszú ideje egyáltalán nincsen egységes érdekképviselete, amely önszabályozási, illetve a törvényhozást befolyásoló lobbitevékenységet végezhetne. Turi Árpád a legfontosabb, legsürgősebb feladatok között említette az egységes hallgatottságmérési tender kiírását is, jelenleg ugyanis meglehetősen kaotikusak az állapotok e tekintetben. Rádiós fronton ugyanis jelenleg két közönségmérés létezik, a GfK-Ipsos féle országos, illetve a Kantar Mediához tartozó TNS Hoffmann által végzett budapesti – írja a mediainfo.hu.
(RADIOSITE.HU)