Az ügyletek következtében a cégcsoport – a reklámpiac teljesítményétől függően 8,5 és 10 milliárd forint közötti tartományban várt – konszolidált árbevétele a NeoFM-hez kapcsolódó, 1,5 milliárd forint körüli összeggel várhatóan csökken majd, ugyanakkor a tranzakciónak – a rádiós tevékenység és a sales tevékenység várhatóan veszteséges volta miatt – az üzemi szintű eredményességre előreláthatóan nem lesz kihatása – áll a közleményben.
A társaság – figyelemmel azon közgyűlési napirendi pontban megjelent részvényesi igényre is, amely a rövid távú üzemi eredményesség elérését és növelését helyezi előtérbe, megkezdi a cégcsoport reorganizációját, és az elkövetkező időszakban a cégcsoport egészét érintő reorganizációs tervet készít. A társaság a reorganizációval azt célozza, hogy a rövid vagy közép távon eredménytermelésre nem képes tevékenységek és a központi adminisztráció lehetőségekhez képest történő leépítésével egy stabil üzemi eredmény termelésére képes, működésében könnyen finanszírozható termékstruktúrát és szervezetet állítson fel – írják.
A reorganizáció első lépéseként adták el a NeoFM-et, mivel a magyarországi rádiós reklámpiac csökkenése miatt sem a rádiós tevékenység szintjén, sem a rádiós értékesítési tevékenység szintjén a 2011-es évben ésszerűen nem várható eredményes működés. A reorganizáció magában foglalja a cégcsoport finanszírozásának újrastrukturálását a jelenlegi finanszírozókkal egyeztetve, ideértve annak a 300 millió forintos, rövid lejáratú kölcsönnek a
meghosszabbítását is, amely a Sziget Kft. megvásárlását célzó akvizíciós folyamat során 2010. november 29-i esedékességgel teljesített vételárrész egyik forrása volt.