ImageAz Advent International társfinanszírozó partnere, az Accession Mezzanine Capital (AMC) vásárolta meg a Danubius Rádiót – tudta meg megbízható forrásból a FigyelõNet. A Kelet-Közép-Európa elsõ alárendelt hitelezéssel foglalkozó alapjaként ismert társaság százszázalékos tulajdonrészt szerzett a rádióban. A felek a tranzakció értékét nem hozták nyilvánosságra.

 

Az AMC 2003 júniusában hitelfinanszírozással segítette az Advent International vezetõségét a Danubius Rádió kivásárlásában. Információink szerint a váltás a cég operatív mûködésében nem hoz változást, és Bartucz László vezérigazgató is marad a posztján.

Az Advent öt éve 30 millió euróért vásárolta meg a GWR csoport három magyarországi érdekeltségét, közte a Danubiust, amelyben százszázalékos tulajdonrészt szereztek. A tranzakció részeként 24 százalékban tulajdonosává váltak a fõvárosi fiatalokat megcélzó Roxynak, és száz százalékban megszerezték a két rádióállomás médiaértékesítési és marketingtevékenységét ellátó Danubius Sales House-t (DSH). A cég egyébként már 1995 óta jelen van Magyarországon, azóta befektettek az Euronetbe, az Elenderbe és a Synergonba is.
 
A Danubius megvásárlása óta eltelt idõben több jelentõs változás is volt a rádió életében. Többször is módosult az adó menedzsmentje: távozott Fischer András, a DSH, egyben a Danubius Rádió korábbi elnök-vezérigazgatója, helyét Mark A. Hope vette át.

Idõközben a verseny is megélénkült a két legnagyobb hallgatottságú és árbevételû rádió, a Sláger és Danubius között. Utóbbi pozíciója egyre gyengült. Nem véletlen, hogy a menedzsment ezt követõen is változott: 2006. január 1-jétõl Bartucz Lászlót nevezték ki vezérigazgatónak, aki a Pesti Est Kft. ügyvezetõi székét cserélte fel a rádiós vezetõi posztra. A szakember nagy figyelmet fordít a rádiós piac vezetõ szereplõinek összehangolására annak érdekében, hogy a hirdetési piacon minél sikeresebb szerepeljenek a társaságok. A Danubius jelzése szerint növekedett piaci részesedésük az elmúlt idõszakban.
 
Február elsején változtattak az arculaton is, új szignálhangja lett a rádiónak és a szlogen is módosult:
"Zenék, amelyeket mindannyian szeretünk, a 90-es évekbõl, az új évezredbõl, és napjainkból.
Még több zene, kevesebb beszéddel. Danubius Rádió"
 
(forrás: FigyelõNet, RADIOSITE összeállítás)