Novembertől az online és DAB rádiókat is mérik.
A Kantar Hoffmann – Mediameter konzorcium lépést tartva a rádiós műsorszolgáltató szektor fejlődésével, kissé módosít a mérési eljárásán, és a különböző alternatív technológiákkal sugárzó rádióadók közönségmérését is megkezdi.
A médiakutató cég a Kantar csoport több mint 20 országra kiterjedő széleskörű nemzetközi referenciáit felhasználva és gazdagítva – hazánkban 2013. óta változatlan formátumban, éves szinten több mint 22 000 személy megkérdezésével végzi az országos rádiós közönségmérést, amelynek előfizetői a rádiós piac minden területét lefedik. A Konzorcium és a rádiós piac közötti együttműködés a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete (RAME) tenderének elnyerésével és a hallgatottságmérés elindításával kezdődött 2013-ban, és akkor sem ért véget , amikor a tender által kijelölt mérési időszak lejárt: ekkor a korábbi kutatást folytatva a Konzorcium a tenderben előírt szigorú módszertant gyakorlatilag változatlan formában követve végezte tovább a rádiós hallgatottságmérést. A Konzorcium azóta is havi rendszerességgel, a korábbi adatokkal összevethető metodikával szolgáltatja a mérési eredményeket a megrendelőknek illetve a szélesebb sajtónyilvánosságnak.
A technikai, technológiai fejlődés a rádióhallgatás módjára, a rádióhallgatásra használt eszköz jellegére és a rádiózás helyszíneire is jelentős hatással van. Rádiózni ma már nem csak a hagyományos módon és eszközökön lehet. Az új, alternatív platformok egyre nagyobb népszerűségre tesznek szert. Magától értetődő, hogy a rádiós közönségméréseknek erre reflektálniuk kell. Több hónapos fejlesztés és tesztelés után, felhasználva a Kantar csoport több tucatnyi országban szerzett módszertani tapasztalatait, a Kantar Hoffmann és a Mediameter kibővíti rádiós mérési módszertanát. Ennek eredményeképpen novembertől az országos rádiós közönségmérés a hallgatás helyszíneire illetve módjára (hagyományos, online, DAB stb.) is kiterjed majd.
A kibővülő mérési módszertannak köszönhetően az online rádiók hallgatótábora is megismerhető lesz a hagyományos rádiós mérésben megszokott módon, azok ered-ményeivel összevethetően, a különböző demográfiai célcsoportok szerinti bontásokban is. Ugyanakkor az egyes hagyományosan sugárzó rádiók hallgatóinak alternatív (online vagy DAB-rendszerű) rádióhallgatási szokásai is megismerhetővé válnak.
Az új típusú mérés külön kérdésblokkban szerepel, a hagyományos módon felvett rádióhallgatási válaszok után. Így tehát a változás nem érinti a hagyományos rádióadók hallgatottságának mérését, amely adatok továbbra is összehasonlíthatóak maradnak. A kibővült módszertannal készült adatok először várhatóan a jövő év első felétől lesznek elérhetőek. Fontos megemlíteni, hogy a mérésekben csak azon rádiók eredményei lesznek publikálva, amelyek előfizettek a mérésre, és hozzájárulnak ehhez.
(RADIOSITE.HU)