ImageTavaly június elején indult el a Petõfi új mûsorsturktúrája. A váltás komoly vitákat, hatósági ellenõrzést eredményezett, de az adó hallgatottsága is ugrásszerûen megnõtt – írja az MTI nyomán az e-MaSa.

 

 

Az elmúlt egy évben ugrásszerûen megnõtt a Magyar Rádió Petõfi adójának hallgatottsága – mondta el a tavaly június eleji „áthangolás” eredményeirõl szólva Such György, a közmédium elnöke az MTI-nek.

A számokban mérhetõ adatok mellett azt is eredményként említette, hogy több száz, eddig jószerével ismeretlen hazai és külföldi elõadóval ismerkedhetett meg az adó közönsége; „ezzel a kínálattal az ország legnagyobb zenei alternatívája kívántunk lenni a kereskedelmi rádiók megszokott számainak”.

Megjegyezte: fontosnak tartják, hogy – zömében fiatalokból álló – hallgatóságuk ne csak a rádión keresztül jusson el az MR2-Petõfi zenei kínálatához, ezért is szerveztek a tavasszal hat állomásos, 13 zenekart összefogó koncertturnét, az egyes fellépéseken készített felvételek pedig adásba is kerülnek.

Tavaly június elején jelentkezett új mûsorstruktúrával az augusztus közepe óta MR2-Petõfi néven sugárzó adó; a változásokat nem csupán némelyik kereskedelmi rádió kifogásolta, megkérdõjelezve a mûsor közszolgálati voltát, de szeptemberben az MDF is felemelte szavát az átalakítás ellen.

Az Országos Rádió és Televízió Testülethez (ORTT) intézett beadványuk szerint „a Magyar Rádió MR2-Petõfi adója júniustól új szerkesztésû adóként mutatkozott be, melyet ha az ember figyelmesen hallgat, rádöbben, olyan, mintha kereskedelmi rádiót hallgatna. Semmi köze a közszolgálatisághoz”.

A médiahatóág egy hónappal késõbb indított vizsgálatot a kérdésben, majd idén január 30-án kelt határozatukban kimondták: nem biztosítja az MR2-Petõfi mûsorszolgáltatása a mûsorszámok és a nézetek sokszínûségének megjelenítését; a döntést bíróságon támadta meg a közrádió.

A GfK Hungária piackutató cég már tavaly õsszel jelentõs hallgatottság-emelkedést mért: szeptemberben rögzített adataik szerint átlagosan négyszeresére növelte hallgatottságát az adó, amely új célcsoportjában, a 18-39 évesek körében a korábbinál 265 százalékkal több embert ért el Budapesten és a 18 megyeszékhelyen a mérés idõszakában, míg a 18 és 29 éves korosztályban 543 százalék volt ez az arány.

Ugyanekkorra az MR1-Kossuth Rádió hallgatottságának növekedése 14 százalékos volt a 15-49 évesek korosztályában.

(forrás: e-MaSa)