A Nemzeti Hírközlési Hatóság elnöke szerint a hazai felnõttek többsége kész pénzt áldozni a digitális rádiózásra. Pataki Dániel, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) elnöke a Media Hungary konferencián elmondta, a hazai felnõttek többsége kész pénzt áldozni a digitális rádiózásra – adta hírül az MTI.
A hazai felnõttek többsége kész pénzt áldozni a digitális rádiózásra – mondta kedden, a Media Hungary konferencián Pataki Dániel, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) elnöke egy tavalyi kutatás eredményeit idézve. „Száz felnõttbõl 85 rádiózik rendszeresen, s e csoport háromötöde akár fizetni is hajlandó azért, hogy a digitális átállás után is hallgathassa kedvenc adóját” – sorolta az NHH elnöke.
Szavai szerint tízbõl négyen nyilatkoztak úgy, hogy érdeklõdnek a mobiltévézés iránt, de a kérdésre igennel felelõk kétharmada nem az egyes csatornák adásait nézné ilyen módon, hanem a saját maga által kiválasztott, és letöltött tartalmakat. A digitális átállás buktatóit sorolta Moritz Von Merveldt, a magyar TV2 kereskedelmi tévét is birtokló német ProSiebenSat1 médiacsoport versenyjogi szakértõje, aki azt emelte ki: a digitális átállás költséges vállalkozás, amely után egy bejáratott modellel ma még nem rendelkezõ piacra lépnek ki a szereplõk.
„Elrettentõ példaként” Berlin és Brandenburg tartományt említette: a két tartomány mûsorszolgáltatókat támogató eljárását a kábelszolgáltatóknak háromszor sikerült megtorpedózniuk az Európai Uniónál, amely a támogatások határon átgyûrûzõ hatása miatt léphetett fel az ügyben. A szakember azt a tanácsot adta: ha a kormányzat mindenképpen támogatni akarja a tévéket, rádiókat, akkor a közmédiumoknál az addig be nem sugárzott területek lefedésére adjanak pénzt a digitalizáció során, míg a kereskedelmieknél annak megváltására, hogy azok hagyományos, azaz analóg mûsorszolgáltatási jogosultságuk lejárta elõtt álljanak át az új technológiára.
(forrás: MTI)