2,22 millió hallgatót ér el a csatorna.
A Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete megbízásából a TNS-Hoffmann és a Mediameter piackutató cégek által végzett új rendszerű hallgatottság mérés szerint a magyar rádiós piacon toronymagasan kiemelkednek a Class FM eredményei.
A 15 évnél idősebbek körében 49 százalék, míg a hirdetők számára kiemelten fontos 18-49 közötti korosztályban 63 százalékos a Class FM heti elérése a második negyedévben folytatott mérések szerint. Ezzel a Class FM hallgatottsága országosan magasabb, mint a kereskedelmi alapon működő egyéb – mérésben szereplő – magyarországi rádióké összesen. Budapesten is első helyen végzett a Class FM a heti hallgatottságban, a teljes mintán 44 százalékot, a 18-49-es korcsoportban 55 százalékot elérve.
A napi elérést mérve a korábbi trendeket támasztja alá az új típusú hallgatottságmérés. Az országos mintában a 15 évesnél idősebb lakosság reprezentatív felmérése szerint naponta 2,22 millió embert ér el a Class FM, azaz a közönség 26 százalékát. Ez az arány a 18-49 éves korcsoportra vizsgálva még magasabb, 33 százalékos, tehát a hirdetők számára fontos népességből 1,44 millió főt ér el egy nap alatt a rádió. Kifejezetten nagy előnyt élvez a napon belüli hallgatottságban a reggel 6 és 10 óra közötti időszakban a rádió a Morning Show-val. A 18-49 évesek körében a Class FM egész nap uralja a rádiós hallgatottságot, versenytársai, legfeljebb csak megközelíteni tudják egy-egy idősávban.
„Mostanra elmondható, hogy a hirdetői piacon a kereskedelmi tévék legnézettebb műsoraival vesszük fel a versenyt.” – mondta el az adatok kapcsán Tiszttartó Titusz a Class FM programigazgatója. „Ráadásul a tévék esetében sokkal szűkebb a hirdetők számára izgalmas időszak napon belül, miközben a Class FM mind reggel, mind napközben kiugró hallgatottsággal bír” – tette hozzá.
A részletes hallgatottsági adatokért kattintson ide!
(RADIOSITE.HU)