Eldőlt, hogy kik készítik a rádiós közönségkutatásokat a jövőben.

A 2012. novemberében alakult Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete (RAME) megkezdte legfontosabb célkitűzését megvalósító tevékenységét, melynek első lépéseként 2012. október 15-én – az akkor még bírósági bejegyzés alatt álló szervezet – kiírta ajánlattételi felhívását a rádiós közönségkutatás módszertanának és üzleti modelljének kidolgozása tárgyában.

A rádiós érdekvédelmi szervezet a pályázati felhívást négy nemzetközi kutatócégnek küldte el, melyek mindegyike jelentős tapasztalattal rendelkezik a rádiós kutatások területén.

A benyújtott pályázatokat az Egyesület tagjai a kiírás alapján értékelték, majd ezt követően tartózkodás nélkül, nyílt szavazással hozott egyhangú határozatával a RAME közgyűlése 2012. december 19-én kimondta, hogy a pályázat nyertese a TNS Hoffmann Kft. és a Mediameter Kft. konzorciuma. A pályázat résztvevői december 21-én kapták meg az értesítést az eredményről.

Az Egyesület elsődleges feladatának tekinti a rádiós hallgatottság-mérés körül kialakult helyzet megnyugtató rendezését, és fontosnak tartja, hogy minden kulcsszereplő igényeit kielégítse a most kialakuló gyakorlat, ezért a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségével szakmai egyeztetést kezdeményez, melynek során az Egyesület mérlegeli az esetleges módszertanbeli finomra hangolás szükségszerűségét, majd ezt követően a nyertessel 2013 elején kíván szerződést kötni.

(RADIOSITE.HU)