ImageKét hónappal a Danubius és a Sláger Rádió megszûnése után a magyar rádióhallgatók nagy része továbbra is visszasírja a régi adókat. A KutatóCentrum és a Marketing&Media felmérése szerint a 18-64 évesek kétharmada hiányolja valamelyik csatornát.

 

A Danubius és Sláger Rádió megszûnése utáni ûrt még nem tudta egyetlen csatorna sem maradéktalanul betölteni: a 18-64 éves rádióhallgatók kétharmada hiányolja valamelyik adót – többek között ez derült ki a Kutatócentrum és a Marketing&Media villámkutatásából. Az 1512 fõ megkérdezésével zajló felmérés eredménye szerint a Slágert hiányolják többen: a megkérdezettek 58 százalékának hiányzik, míg a Danubius 45 százaléknak. Ennek részben az az oka, hogy a Danubius népszerû mûsorai és mûsorvezetõi továbbra is hallhatóak az újonnan induló Class FM-en. „A felmérés ideje alatt a Neón újraindult a közkedvelt reggeli mûsor, a Bumeráng, ami várhatóan nemcsak a hallgatók hiányérzetét csökkenti majd, de az új adó hallgatottságának is jót fog tenni” – értékelte az eredményeket Barcza Enikõ, a KutatóCentrum üzletág igazgatója. A nõket és a 18-24 éveseket érintette érzékenyebben a változás, míg a férfiak és a 25-44 évesek közel 40 százaléka nem hiányolja a megszûnt adókat.

Még tart az átrendezõdés

A két országos rádióadó, a Danubius és a Sláger Rádió megszûnése a piaci viszonyokat is alaposan átrendezte. Két hónappal a döntés után még mindig a Juventus tûnik a változás gyõztesének. A korábban leghallgatottabb rádió, a Sláger megszûnésével a Juventus tört az élre: a 18-64 éves rádióhallgatók 27 százaléka hallgatja rendszeresen ezt a csatornát. Ugyanakkor az új rádióknak is sikerült megvetniük a lábukat: a Class FM a második helyen áll a hallgatottsági listán, míg a Neo az MR2-Petõfi Rádió után nem sokkal lemaradva a negyedik.

A jó startot igazolja, hogy a fiatal, 18-34 év közöttiek körében már a Class FM vezeti a hallgatottsági versenyt, megelõzve a Juventust és a Rádió1-et. 35 év felettiek körében ugyanakkor a Neo szerepel jobban a két induló csatorna közül.

A felmérésrõl:

Az 1512 fõ online megkérdezésével zajló villámkutatás január 20. és 26. között zajlott. A minta kor, nem, településtípus tekintetében reprezentálja a hazai 18-64 éves magyar lakosságot.
 

(forrás: Marketing & Média)