„Az számít, hogy a médiavásárlók számára melyik célcsoport a fontos.”
Vissza-visszatérő probléma, hogy a kereskedelmi adók más-más korosztályt preferálnak és kiáltják azt ki „kereskedelmileg fontos” célcsoportnak. Kiss Anikó, a 89.5 Music Fm vezérigazgatója szerint „nem az számít, mi mit gondolunk, hanem az, hogy a médiavásárlók számára melyik célcsoport a fontos.”
A médiavásárlás piacán régóta elfogadott vélemény, hogy a hirdetők számára – a vásárlóerőt tekintve – a legfontosabb célcsoport a 18-49-es korosztály. Újabban azonban ez a célcsoport az idősebb korosztály irányába kitolódik.
„Nem vitás, hogy az 50-59-es csoport – az aktív életkor kiterjedésével – egyre jelentősebb vásárlóerőt képvisel” – mondja Kiss Anikó, a 89.5 Music Fm vezérigazgatója. „Ez a médiapiaci paradigmaváltás azonban nem jelenti azt, hogy a fiatal, 18-29-es, vagy a 15-39-es korosztályt már nem tartják kereskedelmi szempontból fontos célcsoportnak” – teszi hozzá a szakember.
„Bár a tanulási időszak hosszabbodik, a „mama-hotel, papa-bank” intézménye pedig erősödik, mégsem szabad elfelejteni, hogy a fiatal korcsoport jellemzően trendérzékeny, változáskövető, így – bár ha most nem is feltétlenül a saját pénzét költi – vásárlóerő szempontjából fontos, mi több, a jövő vásárlóit jelenti” – mondja a Music Fm vezérigazgatója.
„Minden szempontot összevetve nem kérdés tehát, hogy ha az ügynökségek számára „kereskedelmi szempontból favorizált” célcsoportot kell meghatározni, az mindenhol a 18-49, illetve a 18-59-es korcsoportot jelenti. A regionális rádiók tekintetében, ebben a két kiemelt célcsoportban pedig a Music Fm vezető szerepet tölt be Budapesten. Az országos rádiókat is figyelembe véve is stabilan a második helyen áll, maga mögött tudva a Juventus, a Petőfi és Kossuth adókat” – teszi hozzá.
Az adatok forrása: TNS Hoffmann-Mediameter, 2013. december – 2014. február
(RADIOSITE.HU)