A frekvenciapályázatok eredményeként rádiók jönnek, rádiók mennek.

A pályázatok miatt több csere várható a helyi rádiós piacokon. Pécsett elhallgat a Mária Rádió, érkezik helyére a Lánchíd, de Törökszentmiklós helyi adója is veszített a tenderen – ott a többnyire keresztény műsorokat sugárzó Szent István Rádió szól majd. Ezúttal számos csatorna újrázott – többek között Debrecenben, Miskolcon és a Balatonnál is a jól megszokott tartalmakat kapják majd a hallgatók.
A baranyai megyeszékhelyen és környékén fogható 94.6 MHz-en 12 év alatt hallható volt már a Remény Rádió, a pécsi Rádió Aktív, az utóbbi hónapokban pedig osztozott egymással a frekvencián a Mária Rádió központi adása, valamint a napi 4 órában szűkösködő, helyben készített Rádió Aktív műsora. A 7+5 éves jogosultság lejárt, a Médiatanács közösségi hasznosításra írta ki a frekvenciát, melynek nyertese a budapesti központú hír- és közéleti csatorna, a Lánchíd Rádió lett.
Nem Pécs az egyetlen város, ahol a Lánchíd Rádió megjelenik, ugyanis Dunaújvárosban már most is szól a csatorna. Mint ahogy arról már korábban is beszámoltunk, eladták az FM 99.1-es frekvencián sugárzó helyi Gerilla Rádiót üzemeltető céget, a vevő Lánchíd Rádió pedig ezáltal újabb frekvenciához jutott. A dunaújvárosi 99.1 MHz-et idén februárban sikerült bekapcsolni vételkörzet-bővítésként a Lánchíd adóhálózatába. A 2006-ban kötött műsorszolgáltatási szerződés még 5 évig érvényes.
Megjegyzendő, hogy egyel csökkent is a Lánchíd Rádió adóinak száma, a villányi 100.9 MHz-en ugyanis elhallgatott a hírrádió. Így tehát a Lánchíd Rádió a jövőben 8 frekvencián szól majd: Budapesten, Székesfehérváron, a Balatonnál (balatonfüredi és keszthelyi adókkal), Zalaegerszegen, Győrött, Dunaújvárosban és hamarosan Pécsett.
Törökszentmiklóson a helyi kereskedelmi csatorna hallgat el, a leginkább zeneinek titulálható rádiót 12 év után az egri központú Szent István Rádió váltja, mely szinte egész Észak-Magyarországon elérhető, így többek között Egerben, Miskolcon, Hatvanban, Sátoraljaújhelyen és Tokaj vételkörzetében is. Ehhez csatlakozik majd a törökszentmiklósi 96.4 MHz, melyre közösségi formában lehetett pályázni és a nyertes a Szent István Rádiót üzemeltető Magyar Katolikus Rádió Alapítvány lett – mely nem összekeverendő az Országos Katolikus Rádió Alapítvánnyal, ami a budapesti székhelyű Magyar Katolikus Rádiót üzemelteti.
Ha már a jelenleg három adáskörzetben (Budapest, Székesfehérvár, Szombathely) fogható Magyar Katolikus Rádiónál tartunk, újabb három taggal bővül az egyházi csatorna adóhálózata: egyedüli pályázóként nyertek a jelenleg használaton kívüli esztergomi 92.5 MHz-en és váci 87.9 MHz-en, a kiskőrösi 91.7 MHz-en pedig a Mária Rádiót váltják. 

Hevesen a
93.7 MHz-en a DióRádiót egy helyi adó, a Hello Rádió váltja, róluk még nem tudunk sokat, ugyanakkor a DióRádió kommunikációja alapján Hevesen továbbra is foghatóak maradnak, csak épp másik frekvencián – a gyöngyösi 101.7 MHz ugyanis megfelelő minőségű a megye névadó városában is.

Van, ahol marad minden a régiben

A változások mellett a megszokott tartalmat kaphatják még legfeljebb 12 évig a hallgatók Debrecenben (90.0 MHz – Friss Rádió), Hatvanban (94.0 MHz – Szent István Rádió), Miskolcon (90.4 MHz – Európa Rádió), Szekszárdon (105.1 MHz Antritt Rádió) és Keszthelyen is (99.4 MHz – Helikon Rádió), ugyanis itt újra megnyerték az általuk eddig használt sávokat a rádiókat üzemeltető cégek.
A fentieken túl a közeljövőben számos vidéki – főleg használaton kívüli – frekvenciát pályáztatnak még az országban, melyek zömét közösségi formában hirdették meg. Ezek eredményeiről hamarosan tájékoztatunk.
(RADIOSITE.HU)