“Eltulajdonították” a befektetéseiket – állítják. Pert indítottak Magyarország ellen a Danubius és a Sláger rádiók tulajdonosai, szerintük frekvenciáik 2009-es elvesztése mögött a politika áll. 2009-ben a fideszes Fellegi Tamás és Nyerges Zsolt pártközeli nagyvállalkozó a Danubius, az MSZP részéről Lendvai Ildikó akkori pártelnök és Puch László korábbi pártpénztárnok pedig a Sláger Rádió tulajdonosára igyekezett nyomást gyakorolni, állítja a sugárzási jogát ezután elvesztő két cég a washingtoni választott bíróságon – írja a hvg.hu.

A ICSID nevű washingtoni választott bírósághoz fordul 2009-es elvesztett frekvenciái miatt az egykori Sláger és Danubius rádió tulajdonosa, az indianapolisi Emmis, illetve a Bermudán bejegyzett Accession Mezzanine Capital – közölte a Bloomberg információi alapján a hvg.hu.

A Danubiust irányító Accession azt állítja, a frekvenciakiírás előtt az akkor ellenzéki Fellegi Tamás – jelenleg tárca nélküli miniszter – és Nyerges Zsolt Fideszhez közel álló vállalkozók igyekeztek “megállapodni” velük. Miután ez nem sikerült, saját rádiós céget alapítottak, amely meg is nyerte a frekvenciát.

Az Emmist a bírósági dokumentumok szerint Lendvai Ildikó, az akkor kormányzó szocialista párt akkori elnöke, illetve Puch László korábbi pártpénztárnok “kereste meg”. Lendvai Ildikó a találkozó tényét nem cáfolta, a nyomásgyakorlás vádját azonban visszautasítja. Puch László tagadta, hogy valaha is találkozott volna a befektetőkkel.

A felperesek szerint a jogi szempontból is érvénytelen pályázattal befektetésüket Magyarországon “eltulajdonították”. A két pályázaton vesztes vállalat azt közölte, hogy akkor fordultak a nemzetközi bírósághoz, amikor a médiatörvény módosításai már kizárták a lehetőséget minden érdemi jogorvoslatra.

Az akkori médiahatóság, az ORTT elnöke, Majtényi László a pályázat eredményének kihirdetése után egy nappal lemondott posztjáról, azzal indokolva döntését, hogy a testület döntésével súlyosan megsértette a médiatörvényt, mert nem zárta ki a nyertes pályázókat a versenyből. Majtényi maga is jogtalannak nevezte az eljárást, és tavaly a magyar Legfelsőbb Bíróság is kimondta, hogy a Danubius megfosztása frekvenciájától illegális volt.

(forrás: HVG.hu)