Nem tetszik nekik a populáris vonal. 

Nem tetszik a Petőfi Rádióban eddig favorizált alternatív zenészeknek a csatorna új, populáris irányvonala – amiben egyébként értelemszerűen kevesebb lehetőséget kapnak. Az MTVA szerint a Petőfi továbbra is az egyik leginnovatívabb rádió.
A zenekarok, művészek, szervezők és – állításuk szerint – zenei szakemberek által írt, tumblr-en megjelent nyílt levélben a szerzők többek közt azt állítják, hogy “a Petőfi Rádió magyar könnyűzenei értékteremtésben vállalt eddigi szerepe és hatása elvitathatatlan”, ám ez most veszélybe került. 
A Petőfi Rádió a korábbi, alternatív stílusával országosan mindössze 900.000 főt tudott elérni egyetlen könnyűzenei konkurens mellett, Budapesten pedig alig 125.000 főt, ezzel a fővárosban a Class FM, a Sláger FM, a Music Fm, sőt, a Kossuth, a Klub és az InfoRádió is leelőzte a rétegzenei csatornát.
Az új, popzenés stílussal azonban jóval hatékonyabban felhasználható a rádió működtetésére elkülönített közpénz, hiszen a populáris stílus várhatóan jóval több hallgatót vonz majd. Ez egyébként már látható is, a streamstatisztikai oldalakon határozottan nőtt a Petőfi Rádió online hallgatottsága, igaz, a hivatalos hallgatottsági adatokra érdemes támaszkodni a rádiós szakmában.
Az MTVA szerint marad trendteremtő a csatorna
“Ahhoz, hogy a Petőfi Rádió továbbra is a leginnovatívabb adó maradjon a hazai rádiós piacon, arra is szükség van, hogy a legfrissebb slágereket, a világban történő zeneipari változásokat, trendeket is bemutassuk” – írja közleményében a közmédia.
Hozzáteszik: “az ebben rejlő sokszínűségtől nem félni kell, mert abban ugye mindannyian egyetértünk, hogy mondjuk egy Dér Heni mellett jól megfér egymással egy Belmondo nevű zenekar. Úgy tűnik azonban, hogy létezik az a szűk, üzleti kör, akik eddig haszonélvezői voltak a Petőfinek, nehezen fogadják el a változásokat. A nyílt levél ezeknek a közreműködőknek a sugallatára született és egyáltalán nem fedi le a magyar könnyűzenei élet egészét”.
“Persze minden átalakításban benne van, hogy egyesek lemorzsolódnak, mások pedig csatlakoznak egy adott médiumhoz” – emelték ki.
“Egyelőre azok vannak többen, akik a felfrissített Petőfihez pártoltak. Az, hogy a Petőfi kitárta a kapukat és egy zárt kultúrgettóból nyitott és meghatározó adóvá vált, mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy az átalakulás óta megsokszorozódtak a dalpremierek, 30%-kal több a magyar zene, mint egy évvel korábban és létrejött egy olyan egyedülálló 5 órás műsor – a Dalra Magyar – amire nem volt példa a hazai rádiózás történetében. Ráadásul az új szignálok, az új műsorok is továbbra is azt erősítik, hogy a Petőfi még mindig a magyar piac trendteremtő rádiója” – áll a médiacsoport közleményében.
(RADIOSITE.HU)