ImageInterjú Strasser Andrással, aki 2010. február 1.-jétõl tölti be a posztot.

 

A kereskedelmi világ honnan ismerheti az Ön nevét?

A Pesti Divat magazinnak voltam, majd a Pesti Stílus magazinnak lettem a tulajdonosa. Itt kerültem kapcsolatba a médiával elsõsorban a print területen. Majd 2007 év végétõl a Symbol Budapest Vendéglátó és Szórakoztató komplexumnak voltam a kereskedelmi és marketing igazgatója.

Hogyan került kapcsolatba a Roxy Rádióval?

Fejvadász cégen keresztül. Az ügyvezetés keresett egy olyan személyt, aki fiatalos, lendületes, jó kapcsolatrendszerrel rendelkezik és határozottan tudja irányítani a kereskedelmi folyamatokat a Rádión belül.

Ha már említette, hogy „rádión belül” – eddig a Roxy Rádió külsõ Sales House rendszerben értékesítette a reklámidejét. Miért váltott a rádió?

Az ügyvezetéssel közösen úgy gondoljuk, hogy a rádió reklámértékesítés akkor lehet a leghatásosabb, ha a sales csapat házon belül dolgozik, hiszen csak így tudnak igazán jól együtt dolgozni a programvezetéssel. Egy külsõ Sales House rendszer általában egyszerre több médiumot értékesít, így nem tud csak egy márkára koncentrálni, fogalmazhatnánk úgy, hogy „a sok bába közt elvész a gyerek” – így szinte csak a szpot alapú értékesítésre alkalmas ez a rendszer, amirõl pedig tudjuk, hogy egyre kevésbé kelti fel a hirdetõk figyelmét.

Mik a célok?

Pontosan azokat a hibákat szeretnénk orvosolni, amiket egy Sales House rendszer nem tud megoldani. Igyekszünk a létezõ legközvetlenebb kapcsolatot kialakítani a reklámügynökségekkel és a direkt ügyfelekkel is. Közösen együtt dolgozva olyan egyedi csomagokat dolgozunk ki ügyfeleink számára, amik a legnagyobb mértékben kielégítik az igényeiket. Nem csak szpotokat árusítunk, hanem rengeteg nonszpot alapú terméket – támogatásokat, szponzorációkat, mûsorelemeket, rendezvényeket…, és még sorolhatnám, hiszen mindent, amit csak kínálni tud egy rádió, legfõképp a budapesti fiatalok kedvenc rádiója, a Roxy Rádió. Ráerõsítünk az online megjelenésre is, ez ma már egy legalább olyan fontos szegmens egy rádióban, mint a reklámszpot! Alakul a belsõ Sales House rendszerünk is, már megkezdtük a vidéki partnerrádiók reklámidejének értékesítését is, illetve azt hiszem, nem árulok el titkot, ha azt mondom, hogy hamarosan vidéki frekvenciákon is találkozhatnak velünk a hallgatók.

2010. február 1-tõl érvényes a kinevezése, elõtte is részt vett már a kereskedelmi tevékenységében a Roxy Rádiónak?

Igen. 2009. október 15.-tõl a Roxy Rádió felkért engem és a cégemet, hogy külsõ szakértõként értékeljem a rádió értékesítését, találjam meg a hibákat és a megoldásokat is. Azt hiszem sikerült!

Gondolom itt a TNS Media Intelligence felmérésre gondol.

Bár ez pusztán egy statisztika, de pontosan jól mutatja, hogy eredményes munkába kezdtünk bele októberben. Jól látható belõle, hogy mennyire fontos a közvetlen kapcsolat az ügyfelek és a rádió között. Valamint az, hogy mennyire erõs márka ma a Roxy Rádió, éppen csak egy hajszálnyira maratunk el egy hasonló korosztályt megcélzó rádiótól, akik hálózatos rendszerben, sokkal nagyobb lefedettséggel rendelkeznek.

(Roxy Rádió, radiosite.hu)