A rádiózás él és virul az NMHH elnöke szerint. 

A rádiózás él és virul, népszerűbb mint valaha, egyetlen más médium sem tudta beelőzni – mondta Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának elnöke kedden a közmédiában – az M1 aktuális csatornán és a 180 perc című rádióműsorban -, a magyar rádiózás napja alkalmából.
Nem váltak valóra azok a borúlátó jóslatok, amelyek szerint a televízió és az internet a rádiózás végét jelenti. Egyik sem továbbfejlesztett rádió, hanem teljesen más műfaj – mondta Karas Monika. A rádióhallgatók száma gyarapszik, felmérések szerint 5,6 millióan hallgatnak rádiót egy átlagos napon ma Magyarországon. Minden élethelyzetben elég hozzá az egyik érzékszervünk, hogy a rádiózás részesei legyünk, így háttérként is élvezhető, emberi hangot és zenét hallgatni pedig mindig szükség van – tette hozzá.
A Médiatanács elnöke elmondta: a rádiós piac letisztult, jövedelmező, annyi csatorna működik, amennyi meg tud élni. Több mint másfélszáz rádió van Magyarországon, adásukat 327 adótorony továbbítja, az iparág, a földfelszíni rádiók reklámpiaci összbevétele egyetlen évben, 2014-ben, 9,3 milliárd forint. A regionális adóknak helyben, a helyi információk terjesztése szempontjából nagy a jelentősége. A Médiatanács támogatja a közösségi rádiók rezsiköltségét, hír- és magazinműsoraikat és műszaki fejlesztésüket – ismertette az elnök.
A digitális rádiózás Magyarországon egyelőre kísérleti jelleggel működik a fővárosban és környékén. A vételhez szükséges rádiókészülék nagyságrendekkel drágább a hagyományosnál – mondta Karas Monika.
A rádiók egyre inkább jogkövetők, a Médiatanács egyre ritkábban bírságol, a szankció célja nem az ellehetetlenítés. A százezer és százhetvenötezer forint közötti bíráságokat a Médiatanács többnyire azért szabja ki, mert a műsorszolgáltatók eltérnek a frekvenciapályázatban és szerződésben vállalt műsorrendtől, tartalomtól, például kisebb a szöveges műsorok, vagy a magyar zene aránya – mondta az elnök.
A rendszeres, folyamatos rádióadás 90 éve, 1925. december elsején kezdődött Magyarországon, ebből az alkalomból december elseje a magyar rádiózás napja.
Karas Monika elmondta: az Egyesült Államokban is csupán öt évvel korábban kezdődött a rádiózás. Magyarországon az első évben ötezer hallgató volt, a másodikban tizenhatezer, a harmadikban huszonötezer, 1929-ben pedig már 250 ezer.
A Médiatanács elnöke szerint a trendeket figyelve a következő 90 évben is lesz magyar rádiózás.
(MTI)