A Rádió 1 hálózat hallgatottságában azonban csökkenést mértek.

A helyi és a közszolgálati rádiók hallgatottsága a legtöbb városban tovább nőtt, miközben számos hálózatos Rádió 1 adó hallgatottsága visszaesett – írja a Radio Sales House az Inspira felmérésére hivatkozva sajtóközleményében.

(forrás: Radio Sales House / Inspira Media Research)

A 18-59-es kereskedelmi korcsoportban a leghallgatottabb rádiók rangsorát a tavalyi évhez hasonlóan a helyi rádiók vezetik, a szegedi Rádió 88 és a kecskeméti Gong Rádió, amelyek napi hallgatói elérése meghaladja az 50 százalékot. A kutatásban a legnagyobb hallgatói veszteséget a Rádió 1 hálózat szombathelyi, debreceni, pécsi és egri adóinál mérték.

(forrás: Radio Sales House / Inspira Media Research)

A szekszárdi Rádió Antritt, a tatabányai Forrás Rádió és a miskolci Rádió M műsorait is a helyi lakosok közel fele választja naponta. Egerben jelentősen átalakult a piac, a Rádió 1 hallgatottsága visszaesett, korábbi hallgatóinak közel egynegyedét elvesztette. A hallgatottságát növelni tudó FM7 vette át a piacvezetést.

(forrás: Radio Sales House / Inspira Media Research)

Pécsett és Szombathelyen a Petőfi Rádió erősödött, az RSH közleménye szerint azóta, amióta a helyi tartalmakat hálózatosra cserélte a korábbi Rádió 1 Pécs és a szombathelyi Frisss FM.

(forrás: Radio Sales House / Inspira Media Research)

Az Inspira mérései azt mutatják, hogy egyre nagyobb mértékben csökken a hálózatos adók hallgatottsága, a szombathelyi Rádió 1 például nagymértékű visszaesést szenvedett el, hallgatói mintegy ötöde választott más rádiót.

(forrás: Radio Sales House / Inspira Media Research)

 

“A kutatás eredménye ismét megerősített minket és partnereinket abban, hogy a hirdetőknek és a lakosoknak is az egyedi tartalmak és a helyi információk a legértékesebbek.” – nyilatkozta Hanák Tamás, a Radio Sales House ügyvezetője.

Békéscsabán a helyi Rádió 1 Békéscsaba tovább erősödött és megtartotta piacvezető pozícióját, miközben a hálózatos Rádió 1 napi hallgatottsága visszaesett.

(forrás: Radio Sales House / Inspira Media Research)

A Rádió 1 visszaesését mérte az Inspira Debrecenben is, ahol a Petőfi Rádió népszerűsége nőtt, a Rádió 1 napi elérése pedig csökkent.

(forrás: Radio Sales House / Inspira Media Research)

A közlemény szerint a nyíregyházi Retro Rádió elvesztette hallgatóinak közel ötödét, és ezzel a piacvezető pozíciót a Sunshine Rádió szerezte meg.

(forrás: Radio Sales House / Inspira Media Research)

RADIOSITE