Ilyen a jó vezető egy rádióban
Írta: Mikos Ákos    2016. szeptember 10. szombat, 14:00    Nyomtatás E-mail
Ez akár kérdésként is megfogalmazódhatna, sőt, jóval messzebbre mutat magyar talajon, ami ráadásul erős ingoványba vezet.

Ki merne erről beszélni? Ki mutatná meg az igazságot?
Majd egyszer mi, de addig itt egy fantomszerű, tökéletes rádiós vezetőről festett kép.

A Radio Ink magazin szeptemberi számában jelent meg egy interjú Keith Lawless-szel, a Tampa-béli CMG médiacsoport Market Managerével. Lawless úr "Az év rádiós vezetője" díj döntőse, és a vele készült interjúban egy szinte hihetetlen - és sokak által követendő - példáját írta le a jó rádiós vezetőnek.

Ezt szedjük most pontokba.

1. A jó emberekkel könnyű

Flawless elsőként emelte ki, hogy úgy a legegyszerűbb és leghatékonyabb dolgoznia, hogy a lehető legjobb emberekkel veszi körbe magát. Erre egyébként a cikkben olvashatóan kollégái is rámutattak, kifejtve, hogy a szakember különösen nagy gondot fordít a megfelelő emberek kiválasztására: "ők okosak, felelősségteljesek és fegyelmezettek".

2. Legyen stratégiád! 

A rádiós szerint stratégia nélkül csak vakon szállunk. Sőt: egy stratégia nem stratégia.

Legalább három legyen a spájzban, minden évre:
- egy a hallgatóknak
- egy a hirdetőknek
- egy a kollégáknak.

A) Hallgatók
A legfontosabb Flawless szerint, hogy mindennél mélyebb és tartalmasabb legyen a párbeszéd a rádió és a hallgatók között. A jótanácsa szerint élvonalban kell lenni abban, hogy nem úgy kommunikálunk, ahogy azt megszoktuk, hanem ahogy a hallgatóink választják azt a hétköznapokban.

Erre jó példa a fiatalabb korosztály és a social media kapcsolata, de aki a jövőre szeretne koncentrálni, már a kiterjesztett valóságok platformjaiban gondolkozik (igen-igen, Pokémon Go). "Ha a nyelvükön beszélsz, figyelni fognak rád".

B) Hirdetők
Itt egyfajta útmutatás a lényeg. Mivel fénysebességgel változik a média és vele együtt a hirdetési felületek palettája, az ügyfelek abban fognak bízni, aki a legjobban megérti a média kínálta lehetőségeket és átülteti a javaslatokat hanggá, avagy rádió-kompatibilissé. 

Ha veterán vagy a szakmában, és már van egy kiterjedt ügyfélbázisod, a legjobb, ha segítséget nyújtasz nekik és megtanítod őket használni ezeket a felületeket.

C) A kollégák
"Egyre kevesebben vannak a szakmában" - hívja fel a figyelmet Flawless. Az elköteleződés és a lojalitás kialakítása kritikus lehet egy-egy cégnél. Ugyan utópiát nem lehet teremteni a csapatnak, de vezetőként felvehető egy olyan proaktív szerep, amivel könnyen lehet innovatív, nyitott kommunikáció alapú, de leginkább emberi közeget teremteni.

3. Kövesd a stratégiát!

Ez a legkönnyebb, egyben a legnehezebb is! Csak csináld! És még mielőtt...

Nem, ez nemcsak az USA-ban igaz. Az a mondat, hogy "könnyű nekik Amerikában", nem visz előre. A téma még bővebb kifejtést érdemel, de az alap motivációt és hozzáállást akár innen is elsajátíthatjuk... vagy lehet álmodozni egy ilyen főnökről.

Ja, és persze! Ha egyedi podcast tulajdonosként tolod, nyugodtan ültesd át magadra nézve, és légy a saját főnököd! Abban úgyis az a legjobb!

Ment? Van véleményed?
Írd meg nekünk bátran, itt!


(Mikos Ákos, forrás: Radio Ink)