Hallgatottsági adatok - 2015. június-augusztus
A rádióhallgatottsági mérés szerint a legtöbben a hagyományos rádióadókon és az interneten keresztül értesülnek az új zenékről. A rádiók továbbra is tartják pozíciójukat, az élen a helyzet változatlan maradt a nyár folyamán - derül ki a TNS Hoffmann-Mediameter konzorcium 2015. június-augusztusi időszakra vonatkozó kutatási eredményeiből. 

A zene és a hangok ugyanúgy mindennapjaink része, akár az evés, vagy az alvás. Egyszerre jelenthet a zene valami régit és valami újat. Az augusztusi rádiós mérésben résztvevőket arról kérdezték, hogyan fedezik fel az új zenéket, milyen csatornán keresztül jut el hozzájuk egy új dal. A magyarok többsége (67%) elsődleges forrásként a hagyományos rádióadókat jelölte meg, vagyis itt hallanak először egy új számot. Sokan az internetet említették: 38% a YouTube-on és különböző zenei oldalakon, zenei blogokon; míg 22% a közösségi oldalakon (pl. Facebook) találkozik az új zenékkel. Vannak, akikhez a barátok, ismerősök ajánlásával (22%) jut el egy új dal, vagy éppen egy koncerten, fesztiválon, rendezvényen (11%) hallják először. Ezeken kívül néhányan a televízión (8%) vagy online rádióadókon keresztül (6%) értesülnek először az újdonságokról.

A 2015. június és augusztus közötti kutatási hullám adatai hasonlóan alakultak a tavaly nyári értékekhez: egy átlagos napon közel 5,5 millióan hallgattak rádiót.

Idén nyáron a Class FM rádiót a 15 éves és idősebb korosztályok körében naponta átlagosan 2,4 millióan hallgatták; a második Kossuth Rádió közönsége 1,5 milliós, mögöttük a Petőfi Rádió és a Music Fm pedig közel 0,8 milliós napi átlagos hallgatótáborral rendelkezik. Kétszázezer feletti napi hallgatottsági értékeket még a Dankó Rádió (337 ezer fő), a Klubrádió (261 ezer fő), a Juventus Rádió (260 ezer fő) és a Bartók Rádió (227 ezer fő) produkáltak. Lényeges változás, hogy a jövőben ismét elérhetőek lesznek a Klubrádió hallgatottsági adatai.

Budapesten a Class FM-et a Kossuth Rádió, illetve a Music FM követi. Szoros a verseny a Klubrádió, a Juventus Rádió és a Petőfi Rádió között. Budapesten a rádióhallgatók száma 968 ezer fő, mely érték hasonlóan alakult 2014 augusztusában is.


Részletes adatok:
 
LETÖLTÉS (PDF)


(RADIOSITE.HU)