Hirdetés
Hallgatottsági adatok - 2014. október-december
A tavalyi év végén hazánk 15 évnél idősebb népességéből 86% hetente, míg 68%-a naponta is hallgatott rádiót, ami heti szinten 7,3, míg napi szinten 5,8 millió rádióhallgatót jelent.

A legnagyobb tradícióval bíró elektronikus médiatípus az elmúlt két év során országosan, Budapesten és vidéken is tudta növelni a rádiózók számát, vagyis a rádió a mai modern, digitális világban is kifejezetten népszerű, így továbbra is nagyon fontos szerepet tölt be az emberek médiafogyasztásában.

Mindezt az is alátámasztja, hogy a kérdezettek 53%-a (4,5 millió fő) nyilatkozott úgy, hogy karácsonykor a rádióban is hallgatott ünnepi, illetve a karácsonyhoz kapcsolható dalokat, míg 40% (3,5 millió fő) rádióra is bulizott szilveszter éjjel.

Az év végén megfigyelhető volt a közéleti témák iránti érdeklődés fokozódása, ami a rádióhallgatásban is éreztette hatását. A szöveges tartalmakat (is) kínáló adók és műsorok közönsége növekedett. Ugyanakkor az elmúlt két év során tapasztalt hallgatószám-bővülés az ország egészében tapasztalható volt, így a hallgatottság növekedése az közszolgálati, az országos és regionális kereskedelmi, a budapesti, illetve a lokális adók esetében is kimutatható.

Ennek megfelelően a 2014. október-december közötti időszakban a rádiók hallgatottsági sorrendje alapvetően nem változott. Az országos kereskedelmi és a közszolgálati rádió két legnagyobb csatornája egy milliót meghaladó napi közönséggel bírnak. Őket a regionális Music Fm, illetve a Dankó az Info és Juventus Rádió követi. 

A fővárosban a rádiók sorrendje eltérő, a leghallgatottabb a Class FM, második a Kossuth, míg harmadik a Music Fm. A fővárosban a negyedik helyre ugrott előre az Inforádió, majd a Petőfi, a Juventus és a Jazzy Rádió következik.  

Részletes adatok: 

LETÖLTÉS (PDF) 


(RADIOSITE.HU)