Hallgatottsági adatok - 2014. augusztus-október
Egy évvel ezelőtt publikálta a TNS Hoffmann - Mediameter konzorcium az új rádiós közönségmérés első eredményeit. Most itt a legújabb: egyre többen rádióznak, a piacvezető továbbra is a Class FM.

2013. áprilisában indult el a Rádiós Médiaszolgáltatók (RAME) által felügyelt, a nemzetközi módszertanok hazai adaptációján alapuló új rádiós közönségmérés. Másfél év távlatából egyértelmű hallgatottságnövekedés figyelhető meg, míg az első adatpublikálás során 2013. júniusában a 15 évnél idősebb magyar népesség 57%-a hallgatott naponta rádiót, addig manapság ez már 66%-ra kúszott fel.

Ez 800 ezerrel több napi hallgatót jelent, így heti szinten 7.226.000, míg naponta 5.632.000 15 évnél idősebb honfitársunk rádiózik. A rádióhallgatás növekedésében az összes szereplő szerepet vállalt, így magasabb hallgatottság mutatkozik a vidéki, a budapesti, a regionális és országos kereskedelmi rádiók esetében, valamint a közszolgálati csatornák vonatkozásában is. A hallgatottság bővülése mindegyik korosztályban megfigyelhető, a fiataloknál és idősebbeknél egyaránt. A 15-29 évesek 63, míg az 50 évnél idősebbek 67%-a hallgat rádiót naponta, vagyis a rádió szórakoztató és információ átadó szerepe korosztályoktól függetlenül népszerű és fontos.

A 2014. augusztus-október közötti időszakban a rádiók hallgatottsági sorrendje nem változott. Az országos kereskedelmi és a közszolgálati rádió két legnagyobb csatornája egy milliót meghaladó napi közönséggel bírnak. Őket a regionális Music FM, illetve a Dankó és Juventus Rádió követi. Az elmúlt hetek és hónapok eseménydúsabb közéleti történései a szöveges tartalmakat (is) kínáló rádiók hallgatottságában is jelentkezett.

A fővárosban a rádiók sorrendje eltérő, a Budapesten fogható (országos és budapesti) adók között a Music FM itt a harmadik helyen szerepel, míg az InfoRádió az ötödiken. 

Részletes adatok: 

LETÖLTÉS (PDF) 


(RADIOSITE.HU)