Hirdetés
Hallgatottsági adatok - 2014. április-június
Egy évvel ezelőtt publikálta a TNS Hoffmann - Mediameter konzorcium az új rádiós közönségmérés első eredményeit. Most itt a legújabb: egyre többen rádióznak, a piacvezető továbbra is a Class FM.

Egy év alatt jelentős változások történtek a rádiós piacon, melyet a konszolidáció és a folyamatos fejlődés jellemez leginkább. Sorban rendeződtek a lokális frekvenciák sorsai, az új rádiók megvetették lábukat, míg a régi-új szereplők stabilizálni tudták helyzetüket.

Mindez a hallgatottságban is érezteti hatását 57%-ről 65%-ra nőtt a naponta rádiózó 15 évnél idősebb emberek száma, ami naponta 5,5 millió hallgatót jelent. A hallgatottság növekedése minden korosztályban tetten érhető, a 30-59, illetve a hirdetők által kiemelten fontosnak ítélt 18-49 éves korosztályban is hasonló mértékű növekedés tapasztalható, ez utóbbiban 58-ról 65%-ra kúszott fel a napi elérés, ami közel 2,9 millió hallgatót jelent. 

A rádióhallgatás növekedésében az összes szereplő szerepet vállalt, így magasabb hallgatottság mutatkozik a vidéki, a budapesti, a regionális és országos kereskedelmi rádiók esetében, valamint a közszolgálati csatornák vonatkozásában is.  2014. április-június közötti időszakban több csatorna is saját csúcsát érte el. Ide sorolható az országos Class FM és Petőfi Rádió, a regionális Music FM, az ország egyre több pontján hallgatható Magyar Katolikus Rádió és a Lánchíd Rádió, vagy Budapesten a Juventus, a Gazdasági és Jazzy Rádió is.

Részletes adatok: 

LETÖLTÉS (PDF) 


(RADIOSITE.HU)