Hirdetés
Hallgatottsági adatok - Budapest - 2012. január
A budapestiek háromnegyede napi gyakorisággal kapcsolja be a rádióját, vagyis több, mint 1,1 millió budapesti (75%) hallgat nap mint nap rádiót – derült ki a TNS Hoffmann januári budapesti rádiós közönségméréséből.

A közkeletű vélekedés szerint a fővárosban – szemben a vidéki városokkal – a lokalitás szerepe az élet minden területén alacsonyabb. Ennek a rádiózási szokások ellentmondani látszanak, hiszen az országos adók mellett magas a lokális rádiók hallgatottsága. A 15 évnél idősebb budapesti lakosság körében minden második személy hallgatott tegnap budapesti rádiót (is), így ezek együttes hallgatottsága eléri a 725 ezer főt.

A hirdetők érdeklődésére leginkább számot tartó 18-49 éves korcsoportban egy kicsit még népszerűbbek a helyi rádióadók, hiszen az átlagi napi együttes hallgatottságuk eléri az 51%-ot (402 ezer fő). A budapestiek számára a rádiózás egyrészt szórakozást, másrészt információ szerzést is jelent. Ennek megfelelően a zenei országos és lokális rádiók hallgatottsága eléri az 59%-ot (873 ezer fő), s természetszerűleg a 18-49 éves korosztály körében ez még magasabb, háromból két budapesti 18-49 éves lakos szokott naponta zenei rádiót hallgatni (66%; 526 ezer fő).

A zene mellett azonban az informálódás is fontos elem, hiszen a fővárosiak 34%-a hallgat napi szinten elsősorban szöveges és/vagy közösségi tartalmakat sugárzó rádiókat.

Módszertan

A TNS Hoffmann 2012. január 4 és 17. között a Kantar Media nemzetközi tapasztalatainak felhasználásával Budapesten, a 15 évnél idősebb lakosság körében végzett rádiós közönségmérést. A minta reprezentálta Budapest lakosságának 15 évnél idősebb népességét. A teljes mintában mért véleményarányok legfeljebb ± 2,7%-os hibahatárral vetíthetőek ki a 15 évnél idősebb fővárosi lakosságra.

Adatok 

LETÖLTÉS (PDF) 


(forrás: TNS-Hoffmann)