Hirdetés
Hallgatottsági adatok - 2011. február

2011 februárjában (egy átlagos hétköznapon vagy egy átlagos hétvégi napon) a 15 évnél idősebb magyar népesség 88 százaléka, azaz 7 518 000 fő hallgatott rádiót. A naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók körében átlagosan 4 óra volt.

A napi rádióhallgatási görbét tekintve az idei év második hónapjában kicsit később kapcsolódtak be a hallgatók a reggeli rádióműsorokba az elmúlt két hónaphoz viszonyítva. Így az átlagnapi hallgatottság is az eddigieknél később, délelőtt 10 órakor érte el csúcspontját. A korábbi trendekkel szemben a hallgatók nagy része a reggeli műsorok után is kapcsolatban maradt a rádiókkal, és egészen délelőtt 11 óráig a 15 év feletti lakosság 26 százaléka hallgatta valamelyik rádióadót.

2010 novemberétől megfigyelhető trend, hogy a vidéken - elsősorban megyeszékhelyeken, illetve egyéb kisvárosokban - élők körében egyre népszerűbb a rádiózás. Az elmúlt négy hónapban folyamatosan növekedett az átlag napi elérés ebben a célcsoportban. A megyeszékhelyi lakosok háromnegyede, a kisvárosi lakosok 70 százaléka érhető el a rádiók által egy átlagnapon (2010. november – 2011. február összevont adat).

Hétköznapokon még magasabbak ezek az arányok: az elmúlt négy hónapban a megyeszékhelyi lakosok 78 százaléka, a kisvárosi lakosok 75 százaléka kapcsolódott be valamelyik rádióadó műsorába egy átlagos hétköznapon.

A vidéki városi lakosok körében növekvő átlagnapi rádiózás hátterében egyrészt a növekedő hétköznapi rádiózás áll, másrészt pedig az a jelenség hogy vidéken jobban szétválik a kétféle rádiózási forma, azaz kisebb az átfedés a hétköznapi és a hétvégi rádiózók tábora között, mint Budapesten.

Módszertan

Kutatási adatok:

•          Adatfelvétel ideje: 2011. február 1-14., napi egyenletes almintán

•          Módszertan: hibrid: telefonos (CATI), részben online (CAWI)

•          Mintanagyság: 2000 fő 

Mintaelemszámok, hibahatár: az ábrákon jelölve!

Adatok

LETÖLTÉS (PDF, 159 KB)


(forrás: Ipsos-GfK)