Hirdetés
Hallgatottsági adatok - 2010. október

A korábbi hónapokhoz képest idén októberben növekedett a legnagyobb vásárlóerõvel, azaz a legmagasabb vagyoni-társadalmi státusszal bíró lakosság körében a rádióhallgatás mértéke.

2010 októberében (egy átlagos hétköznapon vagy egy átlagos hétvégi napon) a 15 évnél idõsebb magyar népesség 88,3 százaléka, azaz 7 516 000 fõ hallgatott rádiót, és a naponta rádiózásra fordított idõ a hallgatók körében átlagosan 3 óra 50 perc volt.

A rádióhallgatás napi görbéje az elõzõ õszi hónapot tekintve hasonló képet mutat, azaz a hallgatási görbe a munkába indulás idõszakát követve kezd emelkedni, míg a délelõtti csúcspont a múlt hónaphoz képest kicsit késõbbre, 9:45-re tolódott el. Hasonló képet mutat a koradélutáni hallgatottság is a szeptemberi hónaphoz viszonyítva, amely 14 órakor kezd növekedni és 16 óra után pedig fokozatosan csökkenni.

Az októberi hónapban a hétköznapi hallgatottságban is észrevehetõ, hogy a reggeli emelkedés némileg késõbbre tolódott, ugyanakkor egészen 11 óráig stabilan magasan maradt a hallgatótábor összvolumene. A hétköznap délutáni hallgatottsági értékek a korábbi hónapnak megfelelõen alakultak.

Októberben a legnagyobb vásárlóerõvel bíró lakosság körében az átlagnapi rádióhallgatottság az átlaghoz képest kifejezetten magas, 78,3 százalékos volt, amely az elmúlt félévben a legkiemelkedõbb mért érték ebben a társadalmi szegmensben. Körükben is elsõsorban a hétköznap délelõtti rádióhallgatás volt jelentõs mértékû, hiszen 82,4 százalékuk hallgatott rádiót októberben egy átlagos hétköznap délelõttjén, amely azt is jelenti, hogy ezt a kereskedelmi szempontból kiemelkedõen fontos célcsoportot jó hatékonysággal lehet elérni a rádión keresztül ebben az idõszakban.

Módszertan

Kutatási adatok:
• Adatfelvétel ideje: 2010. október 1-14., napi egyenletes almintán
• Módszertan: hibrid: telefonos (CATI), részben online (CAWI)
• Mintanagyság: 2000 fõ

Mintaelemszámok, hibahatár: az ábrákon jelölve.
 

Adatok


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

 

(forrás: Ipsos & GfK)