Többek közt lecserélik a Kossuth, a Petőfi és a Bartók Rádió logóit is.

A televíziós csatornák és az MTI mellett a rádiók is új arculatot kapnak a közmédia pénteki, komplex újrafestésének keretein belül, továbbá végleg elhagyják az “MR” előtagokat.
Böröcz István, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő alap (MTVA) vezérigazgatója a közmédia sajtótájékoztatóján lerántotta a leplet az közszolgálati csatornák új arculatáról. A vezérigazgató elmondta: az arculatváltás egyben a közmédia közösségi médiává válásának első állomása.

Böröcz emlékeztetett arra, hogy az öt nagy szervezet, vagyis az MTVA, a Magyar Távirati Iroda (MTI), a Magyar Televízió (MTV), a Duna TV és a Magyar Rádió integrálásával Magyarország legnagyobb médiaportfoliója jött létre. A közmédia ezután olyan lehetőségeket is kutat, amelyeket média nem vagy csak alig alkalmazott a közönsége szolgálatára – mondta.

        
“Célunk, hogy mindenki megtalálja, amire vágyik” – fogalmazott a vezérigazgató.
        
A Vida Zoltán vezette csapat által tervezett egységes arculat alapmotívumait a tűz, a víz, a levegő és a föld jelképrendszere adja, mindegyik alapja a kör.
       
“Amikor új szimbólumrendszerünket, képi elrendezésünket, zenénket és közösségi rendszerünket megalkottuk, akkor úgy kerestük az újat, a holnap megoldásait, hogy közben soha sem feledkeztünk meg arról, mi gyökerezik a kultúránkban” – hangsúlyozta Böröcz István, hozzátéve: a magyar mellett az európai és az egyetemes kultúra is az új arculat alapját adta.
        
Hozzáfűzte: a közmédia a képek mögött egy filozófiát és egy értékválasztást is képviselni kíván. A képi elrendezésről szólva azt mondta, az aranymetszés ősi arányrendszere alapján készült, a teret a Leonardo által ábrázolt vitruviusi arányok szervezik, de a tervező a természetet is segítségül hívta akkor, amikor a Fibonacci-számok alapján rendezte be a képeket.
        
A Kossuth, Petőfi és Bartók rádiók új logói:

 

(RADIOSITE.HU)