Hallgatottsági adatok – 2017. szeptember

Rádióhallgatottság 2017. III. negyedévében.

Magyarországon 5,9 millióan hallgattak rádiót naponta, hetente pedig több, mint 7,5 millióan. Tehát a 15 éves, vagy annál idősebb lakosság 70%-a naponta, míg csaknem 90%-a hetente hallgat rádiót – derül ki a Kantar Hoffmann – Mediameter 2017. július – szeptemberi országos rádiós hallgatottságméréséből.

A 15 éves vagy idősebb lakosság körében országosan a Petőfi Rádió a leghallgatottabb (másfél millió főt meghaladó napi hallgatótáborral), a Petőfit követi a Rádió 1, valamint a Kossuth Rádió, mindketten 1,4 milliót meghaladó napi eléréssel. A 3 leghallgatottabb rádió után a Music FM következik, épp feleakkora eléréssel (705 ezer), mint az őt megelőző Kossuth.

Ötödik a Sláger FM, átlagosan napi 646 ezer embert ér el, hatodikként a Dankó Rádió az utolsó olyan a sorban, ami csaknem félmillió hallgatót ér el naponta (455 ezer). Követi a Rádió Rock (188 ezer hallgató naponta), a Klubrádió (184 ezres eléréssel), valamint a Magyar Katolikus Rádió (182 ezerrel). A Bartók Rádió a III. negyedévben átlagosan 168 ezer embert ért el napi szinten, a Lánchíd Rádió pedig 95 ezret.

171018 hallgatottsag1

A fővárosban az átlagos napi elérés tekintetében a két leghallgatottabb rádió a Sláger FM (305 ezer hallgató naponta) és a Rádió 1 (298 ezres elérés). Az aktuális időszakban harmadik a Kossuth Rádió, átlagosan 211 ezer fővárosi hallgatót értek el naponta július és szeptember között. A Petőfi Rádiónál ez a szám 171 ezer fő, csakúgy, mint a Music FM-nél. A Klubrádiónak van még a fővárosban 100 ezer főt meghaladó átlagos napi hallgatótábora (123 ezer fő).

A Rádió Rock megközelíti a 100 ezret, 94 ezer fős napi eléréssel. A Jazzy Rádió 55 ezer hallgatót ért el naponta, a Klasszik Rádió 51 ezret, a Bartók Rádió pedig 41 ezret. A Dankó Rádiónál ez a szám 27 ezer fő, a Lánchíd Rádiónál 24 ezer. A Magyar Katolikus Rádió a III. negyedévben átlagosan 23 ezer hallgatót ért el naponta Budapeste.

171018 hallgatottsag2

Mint ismeretes, több hónapos fejlesztés és tesztelés után, felhasználva a Kantar csoport több tucatnyi országban szerzett módszertani tapasztalatait, a Kantar Hoffmann és a Mediameter kibővíti rádiós mérési módszertanát. Ennek eredményeképpen novembertől az országos rádiós közönségmérés a hallgatás helyszíneire illetve módjára (hagyományos, online, DAB stb.) is kiterjed majd.

A kibővülő mérési módszertannak köszönhetően az online rádiók hallgatótábora is megismerhető lesz a hagyományos rádiós mérésben megszokott módon, azok ered-ményeivel összevethetően, a különböző demográfiai célcsoportok szerinti bontásokban is. Ugyanakkor az egyes hagyományosan sugárzó rádiók hallgatóinak alternatív (online vagy DAB-rendszerű) rádióhallgatási szokásai is megismerhetővé válnak.

A kibővült módszertannal készült adatok először várhatóan a jövő év első felétől lesznek elérhetőek.

Részletes adatok:

LETÖLTÉS
(PDF)

(RADIOSITE.HU)

Print Friendly, PDF & Email

Sharing is caring!