Rádiózás az év végén. 

A legfrissebb rádióhallgatottsági mérés szerint a magyarok többsége szívesen hallgatott karácsonyi dalokat az ünnepre való készülődés alatt. Év végére tovább nőtt a rádióhallgatók száma, s éleződik a rádiók közötti verseny – derül ki a TNS Hoffmann-Mediameter konzorcium 2015. október-decemberi időszakra vonatkozó kutatási eredményeiből.

A legfrissebb rádiós közönségmérésben résztvevőket arról kérdezték, hogy mennyire kedvelik, ha az ünnepek közeledtével a rádiók egyre több karácsonyi dalt sugároznak. A többség (69%) úgy nyilatkozott, hogy szívesen hallgatja az ünnepi hangulatú dalokat játszó rádióadókat. Sokszor az is előfordul, hogy tudatosan keresnek (33%) olyan rádióadót, ahol ilyen jellegű zenék szólnak.

A 2015. október és december közötti kutatási hullám eredményei alapján egy átlagos napon közel 5,7 millióan hallgattak rádiót.

Év végén a ClassFM rádiót a 15 éves és idősebb korosztály körében naponta átlagosan közel 2,9 millióan hallgatták; a második Kossuth Rádió közönsége 1,5 milliós, mögöttük a Petőfi Rádió 950 ezres, míg a Music Fm 800 ezer fős volt. Kétszázezer feletti országos napi hallgatottsági értékeket ért el a Dankó Rádió (315 ezer fő) és a Bartók Rádió (201 ezer fő). Százezer feletti országos napi hallgatótáborral rendelkezett a Klubrádió (191 ezer fő), InfoRádió (162 ezer fő), a Lánchíd Rádió (141 ezer fő) és a Magyar Katolikus Rádió (107 ezer fő). A Jazzy Rádiónak 80 ezer, a Klasszik Rádiónak 59 ezer és a Trend FM/Gazdasági Rádiónak 53 ezer hallgatója volt országosan naponta.
 
Budapesten a ClassFM-et a Music Fm, illetve a Kossuth Rádió követi. Szoros a verseny még a Klubrádió, az InfoRádió és a Petőfi Rádió között. Budapesten a rádióhallgatók száma több mint 1 millió fő, mely 2014 év végén is hasonlóan alakult.

A Sláger FM ebben a mérésben nem szerepelt.
Részletes adatok:
 
LETÖLTÉS (PDF)

(RADIOSITE.HU)